کارهای قرآنی را بدون اتکا بر مسئول و مدیری انجام می‌دهم
کد خبر: 3887020
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
یک کاتب قرآن:

کارهای قرآنی را بدون اتکا بر مسئول و مدیری انجام می‌دهم

اکبر خانزاده کاتب قرآن گفت: در 22 سالی که کار قرآنی می‌کنم تا به حال از هیچ مسئولی کمک نگرفته‌ام، امری که دلیل موفقیتم بود، زیرا اگر می‌خواستم به امید مدیران باشم، کارم هیچگاه پیش نمی‌رفت.

رائین اکبر خانزاده، هنرمند و کاتب قرآن که به واسطه ریزنگاری آیات قرآن توانسته آثار خاصی را خلق کند، در گفت‌وگو با ایکنا به جدیدترین کار هنری – قرآنی خود اشاره و بیان کرد: ابعاد قرآن جدیدی که کتابت کرده‌ام ۵۰ در ۷۰ است. کل قرآن در دو طرف ورق‌های مسی با خط عثمان طه در ۶۰۴ ورق حکاکی شده است. جنس این قرآن از نقره و جلد آن مس است. دلیل انتخاب مس برای جلد این قرآن هم زیبایی بود که این کار به اثر می‌داد.
 
وی با بیان این مطلب که گروهی شش نفره، به مدت یک سال برای به ثمر رسیدن این اثر زحمت کشیدند، به حاشیه‌هایی که درباره اثر قبلی‌اش ـ قرآن مطلا ـ به وجود آمده بود اشاره کرد و عامل اصلی ایرادات را انتخاب طلا برای خلق اثر نام برد.

اکبرخانزاده درباره ارزش مادی قرآن کتابت شده بر طلا گفت: قیمتی بالغ بر هفت میلیارد‌ و‌ هفتصد میلیون برای آن برآورد شده بود.
 
وی همچنین از تخصیص نیمی از درآمد اثر جدیدش به امور خیریه خبر داد و اظهار کرد: این اثر بیست‌و‌نهمین کتابت قرآن بنده بود که اکثر آن‌ها در موزه‌های سراسر دنیا به نمایش درآمده است که به شکلی تبلیغ مفاهیم برگرفته از قرآن محسوب می‌شود.
این کاتب قرآن با وخیم خواندن وضعیت هنر‌های تجسمی گفت: متاسفانه چند سالی است دیگر به هنر‌های تجسمی توجه لازم نمی‌شود، اتفاقی که دستاورد خوبی برای هنر این سرزمین به همراه نخواهد داشت. همین وضعیت سبب شده برخی از هنرمندان به سمت کار‌های بازاری سوق پیدا کنند در حالیکه باید این سرزمین آثاری داشته باشد تا مایع افتخار آیندگان باشد.

وی همچنین به فعالیت ۲۲ ساله خود در حوزه قرآنی اشاره و رمز موفقیت خود را کمک نخواستن از مسئولان دانست و افزود: اگر می‌خواستم به فرد و یا سازمانی متکی باشم مطمئناً هیچگاه کارم پیش نمی‌رفت. اما من برای آینده هنر‌های تجسمی بسیار نگران هستم.
انتهای پیام
captcha