3 پیشنهاد نوروزانه عضو فرهنگستان علوم + فیلم
کد خبر: 3887080
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳

3 پیشنهاد نوروزانه عضو فرهنگستان علوم + فیلم

عضو هیئت علمی پژوهشگاه زلزله در پیام نوروزی خود به ایکنا، ضمن دعوت مردم به ماندن در خانه، سه پیشنهاد را برای مطالعه در روز‌های نوروز به مخاطبان ارائه داد.

3 پیشنهاد نوروزانه عضو فرهنگستان علوم + فیلممهدی زارع، عضو هیئت علمی پژوهشگاه زلزله، در پیام نوروزی خود به ایکنا، ضمن دعوت مردم به ماندن در خانه سه پیشنهاد را برای مطالعه در روز‌های نوروز به مخاطبان ایکنا ارائه داد. زارع در این پیام می‌گوید: سال نو را به همه مخاطبان خبرگزاری بین‌المللی قرآن تبریک می‌گویم، امیدوارم از همه مخاطرات ارضی و سماوی، از مخاطره ویروس کرونا تا بارش‌های فراوانی که در پی بوده و تهدید سیلاب را دارد به سلامت عبور کنیم.
 
وی ادامه داد: همانطور که همه می‌دانیم متخصصان از ما خواسته‌اند که در خانه بمانیم و به عید دیدنی و مسافرت نرویم، دلیل آن کم کردن معرضیت در برابر ویروس است، این یافته علمی بشری بوده که در آمریکا و فرانسه و دیگر کشور‌ها هم همین شیوه را دنبال می‌کنند. علم همه جا یک زبان و یک سخن دارد و برای آنکه معرضیت را کاهش داده و زنجیره انتقال را قطع کنند از مردم می‌خواهند در خانه بمانند و جابه‌جا نشوند.
 
عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در ادامه سه پیشنهاد برای مطالعه در نوروز امسال که مردم در خانه هستند ارائه داد و اظهار کرد: پیشنهاد نخست من برای مطالعه در نوروز و روز‌هایی که مردم در خانه هستند، قرآن ترجمه استاد بهاءالدین خرمشاهی است که من هر وقت می‌خواهم قرآن بخوانم از آن بهره می‌گیرم؛ پیشنهاد می‌دهم که مخاطبان حتماً از آن استفاده کنند.
 
زارع افزود: پیشنهاد دیگر، متن کامل اطلس قرآن است که شامل اماکن، اقوام و اعلام است. در این اطلس به مکان‌های مختلفی که در قصص قرآن به آن اشاره شده، پرداخته شده است. این اطلس نوشته شوقی ابوخلیل و ترجمه احمد کرمانی بوده که انتشارات به‌نشر آن را منتشر کرده است.
 
وی یادآور شد: پیشنهاد سوم نیز کتاب زبان قرآن از دکتر مقصود فراستخواه و انتشارات علمی فرهنگی است که در مورد اعجاز و ایجاز زبانی قرآنی مطالب بسیار جالبی دارد.
 
انتهای پیام
captcha