دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی برای مقابله با سیل آماده باشند
کد خبر: 3887385
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰

دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌غربی برای مقابله با سیل آماده باشند

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به پیش‌بینی‌های هواشناسی و اخطارهای صادر شده بر ضرورت آمادگی دستگاه‌های متولی و فرمانداران به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب و کاهش خسارت‌های احتمالی در استان تأکید کرد.

هشداری استاندار آذربایجان‌غربی به دستگاه‌های متولی به منظور پیشگیری از وقوع سیلاببه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، امروز، ۶ فروردین ماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران با محوریت مدیریت سیلاب، بر ضرورت شناسایی، لای‌روبی و ایمن‌سازی فوری نقاط حساس تأکید و اظهار کرد: فرمانداران با هماهنگی شرکت آب منطقه‌ای در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به اجرای عملیات لای‌روبی و ایمن‌سازی رودخانه‌ها و نیز جابه‌جایی روستاهای در معرض خطر اقدام کنند.

وی با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان در لای‌روبی ۷۵ کیلومتر از رودخانه‌های استان در سال گذشته که از بروز خسارت‌های گسترده جلوگیری به عمل آمد، به نهادهای متولی دستور داد در کمترین زمان ممکن نسبت به اجرای اقدامات پیشگیرانه اهتمام ورزند.

استاندار آذربایجان‌غربی یکی از دلایل اصلی بروز سیل را از بین رفتن منابع طبیعی و پوشش گیاهی عنوان کرد و افزود: متاسفانه در خصوص صیانت از منابع طبیعی عملکرد مناسبی نداشته‌ایم و امروز شاهد تخریب وسیع منابع طبیعی هستیم.

وی بر برخورد با متجاوزین به بستر و حریم رودخانه‌ها تاکید کرد و گفت: برای پیشگیری از بروز خسارت در مواقع بحران از جمله سیل نیاز است تا از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها به صورت جدی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام
captcha