مردم یمن به حضور بیگانگان در کشورشان پایان خواهند داد
کد خبر: 3887441
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۹
رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

مردم یمن به حضور بیگانگان در کشورشان پایان خواهند داد

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن، با تاکید بر اینکه ائتلاف بیگانه سعودی‌ها و هم‌پیمانان آنان در راستای تضعیف یمن تلاش می‌کنند گفت: مردم یمن می‌خواهند آزاد و مستقل باشند و به جضور بیگانگان در کشور پایان خواهند داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از شبکه خبری المیادین، رئیس شورای عالی سیاسی یمن شامگاه چهارشنبه در سخنانی به مناسبت 26 مارس روز ملی یمن (روز آغاز مقاومت یمنی‌ها در برابر تجاوز ائتلاف سعودی که در 25 مارس 2015 میلادی برابر با 6 فروردین 1394 شمسی آغاز شد)، این روز را نقطه عطف مهمی در تاریخ یمن توصیف کرد.

المشاط تصریح کرد که همه اهداف و زیاده‌خواهی‌های دشمنان ناکام خواهد ماند و ملت یمن به حضور غیر قانونی بیگانگان در خاک و آب های کشورشان پایان خواهند داد.

وی افزود: مقاومت نهادها و مردم یمن و رنجهایی که به آنها تحمیل شده بیهوده نخواهد بود.

المشاط با اشاره به پیشرفت های ارتش و نیروهای مقاومت یمن تأکید کرد: ما یک نهاد نظامی و امنیتی قوی داریم که تجهیزات نظامی، موشک‌های هوشمند و هواپیماهای بدون سرنشین می سازد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: در ششمین سال جنگ خواهان آگاهی و مسئولیت پذیری بیش‌تر و ارتقای روز افزون برنامه‌ها و تکمیل رشد قدرت نظامی و امنیتی یمن هستم.

وی در ادامه گفت: ما از هرگونه طرحی که به جنگ و محاصره علیه یمن پایان دهد استقبال می‌کنیم.

المشاط همچنین از سازمان ملل خواست در شرایطی که بخش بهداشت یمن در نتیجه جنگ و محاصره آسیب دیده، کمک‌های لازم را به صنعا ارائه دهد.

 

انتهای پیام
captcha