خدمات طلاب به بیماران کرونایی به الگویی در کشورهای اسلامی تبدیل شده است
کد خبر: 3887527
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
حجت‌الاسلام‌ زمانی:

خدمات طلاب به بیماران کرونایی به الگویی در کشورهای اسلامی تبدیل شده است

دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه با اشاره به حضور طلاب جهادگر در عرصه خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی، گفت: طلاب جهادگر خالصانه در حال خدمت‌گذاری به بیماران و مردم هستند و در این خدمات به الگویی برای کشورهای اسلامی تبدیل شده است.

خدمات طلاب به بیماران کرونایی به الگویی در کشورهای اسلامی تبدیل شده است
به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدحسن زمانی، دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه طی سخنانی در بازدید از کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی بحران و حوادث غیر مترقبه، اظهار کرد: کار شما الگویی برای همه حتی در کشور‌های مختلف خارجی شد و امروز به‌عنوان یک الگو و مدل این کار در کشور‌های اسلامی در حال انجام است.
دبیر ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه ادامه داد: فعالیت جهادی طلاب قبل از ورود ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه و از همان ساعات آغاز اپیدمی این بیماری شروع شد که قابل‌تقدیر است.
زمانی تصریح کرد: پیشنهادی که آیت‌الله مروی بیان کردند مبنی بر این‌که خدمات جهادی طلاب به یک متون درسی تبدیل شود، مهم و ضروری است و باید بگویم یکی از مواد درسی که بیش از دو سال است که پیگیر آن هستیم خدمت‌رسانی طلاب به مردم است.
وی افزود: سرفصل‌های آن نوشته‌شده و کتاب آماده است، اما هنوز نتوانستیم آن را در بین دروس تثبیت کنیم تا در مدارس علمیه سراسر کشور تدریس شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی ادامه داد: در حالت عادی نیز طلاب می‌توانند انواع کار‌های اجتماعی مختلفی را در جامعه انجام دهند که با استقبال بسیار خوبی نیز همراه شده است.
وی بیان کرد: اصل حرکتی که جهادگران انجام دادند این بود که احساس تکلیف کردند و در واقع یک واجب زمین‌مانده‌ای را انجام دادند.
مسئول دفتر اجتماعی سیاسی حوزه اظهار کرد: مسئله فوتی‌های بیماری کرونا نیز برای جهادگران واجب کفایی بود و باید وارد عمل می‌شدند، بحمدالله این کار نیز سامان گرفت.
وی با بیان این‌که یک بازنگری نیز خدمات طلاب صورت گرفت، تأکید کرد: در این بازنگری یک سلسله برنامه‌های فرهنگی نیز که در شان روحانیت است به خدمات طلاب افزوده شد به‌هرحال کار اصلی ما کار فرهنگی است.
انتهای پیام
captcha