توقف اعزام ناوگان بین‌المللی و ترانزیتی بدون هماهنگی به آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3887530
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵

توقف اعزام ناوگان بین‌المللی و ترانزیتی بدون هماهنگی به آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با سایر استان‌ها اعزام ناوگان بین‌المللی و ترانزیتی بدون هماهنگی به آذربایجان‌غربی متوقف شده است تا با اعمال مدیریت بهینه در ترخیص این ناوگان تهدیدی از نظر بهداشتی متوجه رانندگان نباشد.

مشکلی برای تردد کامیون‎‌های کشورهای همسایه ازمرزهای  آذربایجان‌غربی وجود نداردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی، ارسلان شکری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی، امروز،  هفتم فروردین ماه اظهار کرد: شیوع کرونا در کشور خیلی از موارد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را تحت‌تأثیر قرار داد که در این بین متأسفانه مرزهای کشور نیز مستثنی نبوده و از بین شش مرز رسمی آذربایجان غربی فقط در مرز تمرچین تردد وجود دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۹۰ دستگاه کامیون در مجتمع‌های خدماتی رفاهی وحدت، مروارید و‌ مسیر منتهی به مرز جهت خروج از کشور متوقف هستند. از کامیون‌های موجود ۳۱۲ دستگاه تخلیه در مرز و ۱۷۸ دستگاه کامیون‌های ترانزیتی و حمل یکسره را شامل می‌شود.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص آمار ورودی و‌ خروجی از مرز تمرچین اظهار کرد: روز گذشته ۳۰ دستگاه خروجی و ۳۰ دستگاه ورودی در مرز تمرچین داشتیم.

شکری با بیان اینکه محموله ترانزیت‌ها اغلب شامل خودرو و سوخت است، افزود: با هماهنگی‌های انجام شده با سایر استان‌ها اعزام ناوگان بین‌المللی و ترانزیتی بدون هماهنگی به آذربایجان‌غربی متوقف شده است تا با اعمال مدیریت بهینه در ترخیص این ناوگان تهدیدی از نظر بهداشتی متوجه رانندگان نباشد.

وی یادآور شد: برای تردد کامیون‌های کشورهای همسایه از مسیر مرزهای آذربایجان‌غربی مشکلی نیست به طور مثال کامیون‌های ترکیه مانده در ایران یا کشورهای ثالث می‌توانند از طریق مرزهای ما به کشور خود برگردند.

انتهای پیام
captcha