نگاهی به مهمترین طرح‌های سال 99 اتحادیه قرآنی اصفهان
کد خبر: 3887559
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸

نگاهی به مهمترین طرح‌های سال 99 اتحادیه قرآنی اصفهان

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اصفهان؛ با همکاری دستگاه‌های قرآنی، مجموعه طرح و برنامه‌هایی را برای سال 99 تعیین کرده است که مهمترین آن تشکیل شبکه قرآنی منسجم در استان است.

به گزارش ایکنا؛ اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت اصفهان، با مشارکت دستگاه‌های استان، اقدام به برنامه‌ریزی برخی از فعالیت‌ها در سال 99 کرده است که به اختصار به طرح‌های پیشنهادی اشاره می‌شود.

در نظر گرفته شده است که اتحادیه در سال جدید با بودجه شورای توسعه و همکاری همه دستگاه‌ها، بانک جامع اطلاعات قرآنیان را تهیه و آماده کند. همچنین تشکیل شبکه قرآنی منسجم در استان با استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و انتخاب نماینده ثابت برای ارتباط با اتحادیه در استان و حضور در همه شهرها و شهرستان‌ها با همکاری دستگاه‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های این مرکز است.

حسین خاکساری‌هرندی، مدیر عامل اتحادیه قرآنی اصفهان به دیگر برنامه‌های این مرکز در سال 99 اشاره کرد و گفت: در نظر داریم با همکاری ادارات و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، شبکه قرآنی با استفاده از ظرفیت آنان برای  استفاده از ظرفیت بخش مردمی تشکیل شود.

بازرسی مؤسسات و خانه‌های قرآن برای تقویت بعد نظارت و روحیه‌بخشی با همکاری ادارات کل ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی و مجمع خیرین، تعامل با دستگاه‌ها برای ارائه خدمات به مؤسسات و خانه‌های قرآن و عقد تفاهم‌نامه‌های کاری با همکاری همه دستگاه‌ها از دیگر برنامه‌های آینده در سال 99 است.

مقرر شد در سال جدید، با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان، دوره‌های مختلف آموزش مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی و هیئات مذهبی و سایر فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی برگزار شود.

همایش بزرگ قرآنیان با همکاری دستگاه‌های قرآنی و مجمع خیرین نیز در سال 99 از سوی اتحادیه قرآنی اصفهان برپا می‌شود.

تکمیل نمایشگاه دائمی از ظرفیت مؤسسات از لحاظ محصولات فرهنگی قرآنی در محل اتحادیه، با همکاری مؤسسات و خانه‌های قرآن، برگزاری مجمع سالیانه اتحادیه، ارائه خدمات به مؤسسات و خانه‌های قرآن در ابعاد مختلف آموزشی، ترویجی، تبلیغی، حمایتی، مکاتباتی، معنوی و تسهیلات قانونی با همکاری نهادهای ذی‌ربط و اشخاص حقیقی و حقوقی، برگزاری همه دوره‌ها و آموزش‌های حضوری، غیر حضوری و مجازی اداره کل اوقاف و استفاده از بقاع و امامزاده‌ها در قالب تفاهم‌نامه جداگانه با اوقاف و امور خیریه همکاری اداره کل از دیگر فعالیت‌هایی است که اتحادیه برای سال 99 تعیین کرده است.

البته دیگر برنامه‌ها برای سال 99 طی سال جدید و در جلسات دیگر تعیین می‌شود.

انتهای پیام
captcha