مراسم بزرگداشت معاون آموزش حوزه علمیه خواهران برگزار شد
کد خبر: 3887578
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸

مراسم بزرگداشت معاون آموزش حوزه علمیه خواهران برگزار شد

مراسم بزرگداشت مرحوم فریبا داودی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران، شامگاه پنجشنبه، هفتم فروردین‌ماه، با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه علمیه خواهران، به صورت لایواینترنتی برگزار شد.

مرحومه فریبا داودی، معاون آموزش حوزه خواهران

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، مدیر حوزه علمیه خواهران، شامگاه پنجشنبه، هفتم فروردین‌ماه، در مراسم بزرگداشت مرحوم فریبا داودی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران، که به صورت لایواینترنتی برگزار شد، با اشاره به روحیه فعالیت گروهی وی بیان کرد: من نشنیدم که وی یک جمله که بگوید که فلان کار را کردم. او منیت نداشت و خودش را در مجموعه همکارانش هضم و حل کرده بود. ما تیم آموزش در حوزه و نه فرد خانم داودی را در فعالیت‌ها می‌دیدیم.

بهجت‌پور افزود: خانمی بود که بر عواطف و احساسات خود مسلط بود و کم هستند کسانی که بتوانند بر احساسات خود غلبه کنند؛ ایشان حقیقتاً در میان خواهران حوزه فردی فرزانه، عاقل، استوار، باوقار و عفیفه بود؛ سنجیده عمل می‌کرد؛ کم می‌گفت و گزیده‌گو بود؛ دوراندیش و با تدبیر بود و پیشنهادات روشن برای مشکلات ارائه می‌کرد و همین پیشنهادات هم دور از تظاهر و خودنمایی  بود.

مدیر حوزه خواهران با بیان اینکه وی فردی بود که حاشیه در کارش ایجاد نمی‌کرد و از همه بیشتر خودش تلاش داشت و با کارش دیگران را به همکاری دعوت می‌کرد، اظهار کرد: براساس اطلاعاتی که خانواده ایشان به بنده داده‌اند، در محیط خانه همسری مهربان و پا به پای شوهر بود و فرزندان مؤمن و مؤدب تربیت کرد که صدقه جاریه ایشان هستند.

بانوی نمونه فعال اجتماعی

این قرآن‌پژوه بیان کرد: اگر این خانم این کمالات را در همراهی با شوهرش نداشت حتما شرایط خانه با فعالیت‌های اجتماعی که داشت شرایط متفاوتی بود؛ هستند کسانی که فعالیت اجتماعی دارند، ولی محیط خانه آنان وضع خرابی دارد و همین سبب می‌شود تا برخی بگویند زنان در خانه بمانند و فعالیت اجتماعی نداشته باشند، چون ظرفیت لازم برای فعالیت اجتماعی را ندارند. به طور طبیعی ایشان با خواست جمعی به عنوان معاون آموزش حوزه انتخاب شدند؛ وقتی بنده خادم (مدیر) حوزه خواهران شدم و ایشان را برای پست معاونت انتخاب کردم یکنفر مخالفت نداشت و همه بر توانایی‌های ایشان صحه گذاشتند، زیرا سعه صدر داشت و سخت‌ترین انتقادات و مشکلات را در آسیای وجودش آرد و آرام می‌کرد و اختلافات در کنار ایشان تبدیل به التیام و الفت می‌شد و دل‌ها را بهم نزدیک می‌کرد.

بهجت‌پور با بیان اینکه در طول مدتی که در خدمت ایشان بودم هیچگاه کسی از کارمندانش شکایتی از ناتوانی و نواقص روحی و مدیریتی و اخلاقی ایشان برای ما نگفت گفت: ما جز خیر چیزی از ایشان ندیدیم؛ رازدار بود و سِرٌ افراد را به کسی نمی‌گفت؛ نه انتقادگو و نه انتقام‌جو بود و برای تشفی خاطر، علیه کسی حرفی نزد و مجادله نمی‌کرد؛ گاهی تندترین انتقادات را با یک بیان پاسخ می‌گفت و به رغم همه برخورد‌های تندی که می‌توانست یک زن را از پا درآورد مانند کوه استوار بود.

وی افزود: معاونت آموزش حوزه خواهران بسیار  پرمشغله است و ۷۰ هزار طلبه تحت مدیریت این بخش هستند؛ وی در ضمن رعایت قوانین تلاش داشت تا مشکلات آنان را حل کند؛ آنچه را حق تشخیص می‌داد ولو اینکه با نظر خودش مخالف بود حق را می‌پذیرفت. عمرش به خدمت به مشتاقان علم گذشت؛ از مدرسه مسجد سلیمان در عنفوان جوانی و در دوره جنگ تحمیلی تا زمانی که در مدیریت‌های مختلف حوزه خواهران ما از ایشان جز خدمت به مشتاقان علم ندیدیم.

بهجت‌پور تصریح کرد: افزون بر این وی مدرسی توانا بود و هیچگاه از امر تدریس برای طلاب کوتاه نیامد؛ خانمی با این توانایی از دست ما رفت؛ بانویی که نمونه آن کم هستند؛ هستند بانوانی که فاضله هستند، ولی درگیر حاشیه و درگیر با اطراف می‌شوند و قدرت بسامان کردن و مدیریت مجموعه را ندارند و گرفتار تکبر می‌شوند.

وی افزود: معاون سابق آموزشی حوزه خواهران در حل مسائل خلاق بود؛ شخصیتی بود که در مجموعه فعالیت‌های سیاسی با رعایت موازین شرکت می‌کرد؛ ولایتمدار و بصیر بود و جهت گیری‌های انقلاب را می‌دانست و کسی بود که بین فعالیت‌های اجتماعی درست از نادرست به خوبی تشخیص می‌داد و هیچگاه از وی رویکرد ناموزون سیاسی دیده نشد و دارای مدیریت اجتهادی بود.

مدیر حوزه خواهران با بیان اینکه خانم داودی در اواخر به دلیل این قابلیت‌ها در شورا‌های مشورتی عالی حوزه مشارکت داشت تصریح کرد: علاوه بر معاونت آموزش حوزه خواهران عضو شورای سیاستگذاری حوزه، عضو هیئت امناء جامعه الزهرا و از پیشگامان راه اندازی مرکز مدیریت حوزه بودند و همه انتظار داشتیم که در صورت تمایل ایشان، فرصت‌های بالاتری را آماده و به وی پیشنهاد دهیم، ولی اراده خدا بر این بود که این گوهر کمیاب در این مقطع زمانی و براثر این بیماری ناخواسته که دنیا را به تلاطم انداخته از دست برود.

قرائت ۸۰ ختم قرآن

وی با بیان اینکه اگر مراسم تشییع ایشان در این شرایط بیماری برگزار نمی‌شد و توصیه پزشکان نبود قطعا جمعیت زیادی در مراسم حضور می‌یافتند، اضافه کرد: با این وجود دیدیم که افراد در مراسم ایشان حضور یافتند و تاکنون ۸۰ ختم قرآن برای ایشان برگزار شده است.

یادآور می‌شود، مرحومه فریبا داودی، که مدت دو سال اخیر معاون آموزش حوزه خواهران بود، اخیراً به علت ابتلا به بیماری کرونا جان به جان‌آفرین تسلیم کرد.

انتهای پیام
captcha