ادامه تحریم‌ها در شرایط مبارزه ایران با کرونا جنایت ضدبشری است
کد خبر: 3887621
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۱
مسعود شجره:

ادامه تحریم‌ها در شرایط مبارزه ایران با کرونا جنایت ضدبشری است

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن، ادامه تحریم‌ها در شرایط مبارزه مردم و دولت ایران با بیماری کرونا را نوعی جنایت علیه بشریت دانست.

«مسعود شجره»، رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در لندن در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: بدون شک همه‌گیری ویروس کرونا، بزرگترین خطر و چالش علیه بشریت در قرن‌های اخیر بوده  و دنیا تا کنون چنین بحران گسترده‌‌ای را شاهد نبوده است.

وی افزود:  همه ابرقدرت‌ها درگیر این مشکل و تحت فشار هستند چون صدمه‌ای که این بیماری به اجتماع و اقتصاد و برنامه‌ریزی ملت‌های مختلف زده، بی‌نظیر است.

در  چنین شرایطی، مردم شریف ایران با وجود تمام کمبودهایی که وجود دارد به این صورت متحد و یکپارچه، شخصیت بی‌نظیری از خود نشان داده است و همه مردم از پزشکان و پرستاران تا دیگر اقشار، با کمترین امکانات در حال مبارزه با این بیماری هستند.

شجره تأکید کرد: این یک مسئله شرم‌آور برای تمام دنیا است که اجازه می‌دهد در چنین شرایطی این تحریم‌ها علیه ملت ایران ادامه پیدا کند. در شرایطی که کشورهایی مانند چین، ایتالیا، اسپانیا، انگلیس، آلمان و آمریکا با تمام امکاناتی که دارند در حال مبارزه با این بیماری هستند و با وجود این همه امکانات باز هم با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، ملت ایران باید تحت ظالمانه‌ترین و شدیدترین تحریم‌ها با این بیماری مبارزه کنند.

وی ادامه داد: مسئله‌ای که اینجا اهمیت دارد گفته شود این است که این یک تحریم نیست بلکه جنایت عمدی علیه بشریت است.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی ادامه داد: در چنین موقعیتی اگر دولت‌های غربی به رهبری آمریکا سیاست خود را در برابر ایران تغییر ندهند، به نسل‌های بعدی ایرانی‌ها و همه جهان ثابت می‌کنند که نظام غربی، سیستمی تروریست و جنایتکار است.

وی افزود: در حالی که غربی‌ها می‌دانند این تحریم‌ها هیچ سودی برای آنها ندارد، باز هم این تحریم‌ها را ادامه می‌دهند و به تداوم کشتار مردم بی‌گناه کمک می‌کنند.

شجره در پایان گفت: امیدوارم شهروندان کشورهای غربی که اکنون خودشان در حال تجربه این بحران هستند، بر سیاستمداران خود فشار بیاورند تا این تحریم‌ها را از میان بردارند و ما بتوانیم دست در دست سایر مردم جهان این ویروس را شکست دهیم. 
انتهای پیام
captcha