تضرع و توبه به درگاه الهی برای رفع بلا / عبرت‌آموزی از سرنوشت امت‌ها
کد خبر: 3887711
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
آیت‌الله‌العظمی مدرسی توصیه کرد؛

تضرع و توبه به درگاه الهی برای رفع بلا / عبرت‌آموزی از سرنوشت امت‌ها

مرجع تقلید شیعیان در کربلا گفت: مردم با تضرع و دعا از کردار خود توبه کرده و از سرنوشت امت‌های پیشین که دچار عذاب الهی شدند عبرت بگیرند. چراکه این ویروس کرونا شاید جزئی از عذاب الهی باشد که بشر را هوشیار کند و او را به اصلاح اشتباهات خود وادار کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله‌العظمی سیدمحمدتقی مدرسی از مراجع معظم تقلید شیعیان در کربلا، هفتم فروردین‌ماه در جلسه سخنرانی هفتگی خود که به‌صورت مجازی برگزار شد، با دعوت عموم مردم جهان نسبت به تضرع به درگاه خداوند متعال برای دفع و رفع بلا و بیماری کرونا، گفت: در شرایطی که یک بیماری در جهان همه‌گیر شده، همه مردم باید مسئولیت‌های فردی و اجتماعی خود را شناخته و به آن‌ها عمل کنند و در این شرایط تمامی مردم به تضرع و دعا به درگاه خداوند رو بیاورند.

وی ادامه داد: مردم با تضرع و دعا از کردار خود توبه کرده و از سرنوشت امت‌های پیشین که دچار عذاب الهی شدند عبرت بگیرند. چراکه این ویروس کرونا شاید جزئی از عذاب الهی باشد که بشر را هوشیار کند و او را به اصلاح اشتباهات خود وادار کند.

معظم‌له دوری از گناه و توبه را از مهم‌ترین مسئولیت‌های مردم دانست و گفت: دوری از انواع فساد، ریختن خون بی‌گناهان، بی‌مبالاتی، نظام ظالمانه طبقاتی، فسادهای جنسی و اقتصادی و همچنین آگاه کردن مردم مسئولیتی است که بر عهده همگان به خصوص افراد با بصیرت و دوستدار  انسانیت، قرار دارد.

آیت‌الله‌العظمی مدرسی در توصیه‌هایی به عموم مردم، اظهار کرد: در این روزهای مبارک ماه شعبان مردم از دعا و نیایش برای رفع بلا و بیماری غافل نشوند و از گناه دوری کنند و تا حد توان دستگیر مستمندان و نیازمندان باشند.

وی با تأکید بر رعایت توصیه‌های پزشکی و عدم خروج از منزل، بیان کرد: عموم مردم به توصیه‌های کارشناسان و پزشکان توجه کنند، همچنین نسبت به نظافت شخصی، عدم خروج از منزل جز برای ضرورت، و دوری از تجمع را جدی بگیرند؛ که رعایت این نکات بر هر شخصی الزامی است.

امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha