جنبش جهاد اسلامی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را محکوم کرد
کد خبر: 3887755
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۹

جنبش جهاد اسلامی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران را محکوم کرد

جنبش فلسطینی جهاد اسلامی با صدور بیانیه‌ای تحریم‌های مستمر آمریکا علیه ایران، ونزوئلا و دیگر کشورها را در سایه شوم شیوع کرونا محکوم و اعلام کرد: سیاست‌های ایالات متحده در این خصوص ظالمانه و ناشی از تروریسم، افراط‌گرایی و نفرت‌انگیزی است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری سمانیوز فلسطین؛ جنبش جهاد اسلامی در فلسطین با صدور بیانیه‌ای در محکومیت تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه ایران و ونزوئولا اعلام کرد: آمریکا وقیحانه از شیوع کرونا و پیامدهای سخت این بیماری بر ایران و جهان سوء استفاده و بهره‌برداری سیاسی می‌کند.
این جنبش با تأکید بر این مطلب که آمریکا به دنبال اعمال تحریم‌های گسترده و تشدید محاصره بیشتر است، سیاست‌های ایالات متحده در این خصوص را ظالمانه و ناشی از تروریسم، افراط‌گرایی و نفرت‌انگیزی توصیف کرد.

در بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین همچنین آمده است: در چنین شرایطی بشریت بیش از پیش نیازمند اتحاد و کنار گذاشتن اختلافت سیاسی برای مقابله با بحران بزرگی چون کرونا بوده که جهان را در راه مقابله با این ویروس به زانو درآورده است.

جنبش اسلامی فلسطین در ادامه تأکید کرد: ایالات متحده تمام ارزش‌ها و اخلاق انسانی را در این راه زیر پا گذاشته و ادعاهای باطل این کشور در سایه شوم تروریسم، محاصره اقتصادی و تحریم برملا می‌شود.

یادآور می‌شود، بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا، واشنگتن تحریم‌هایی را برای ۱۵ فرد ایرانی و ۵ شرکت در ایران اعمال کرده است.

این تحریم‌ها به شرکت‌های حمل و نقل، تجارت و ساخت‌و‌ساز و همچنین یک شرکت شیمیایی مربوط است.

به‌تازگی ۸ کشور جهان در نامه‌ای مشترک به دبیرکل سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه علیه ایران در راستای مبارزه جهانی برای مقابله با کرونا شده‌اند.

انتهای پیام
captcha