تقویت امنیت سفارت آمریکا در بغداد از بیم نیروهای مقاومت
کد خبر: 3887905
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸

تقویت امنیت سفارت آمریکا در بغداد از بیم نیروهای مقاومت

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، از تقویت امنیت و حفاظت سفارت آمریکا در بغداد خبر داد و گفت: این اقدام آمریکا از بیم پاسخ نیروهای مقاومت به حملات احتمالی اشغالگران صورت گرفته است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری براثا عراق، کریم علیوی، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق امروز شنبه، 9 فروردین، از تقویت استحکامات سفارت آمریکا در بغداد خبر داد و گفت: این اقدام آمریکا از بیم پاسخ نیروهای مقاومت به حملات احتمالی اشغالگران صورت گرفته است.

علیوی افزود: نیرو‌های آمریکایی قصد دارند در آینده نزدیک نیرو‌های مقاومت و حشد الشعبی و فرماندهان آن‌ها را هدف قرار دهند. به همین دلیل سربازان آمریکایی از برخی پایگاه‌ها در عراق به پایگاه‌های بزرگ که قابلیت حفاظت از آن‌ها را دارند، منتقل شده‌اند. 
وی گفت: نیرو‌های آمریکایی می‌دانند که هرگونه اقدام آن‌ها علیه گروه‌های مقاومت و حشد الشعبی با پاسخ مواجه خواهد شد و از این رو می‌خواهند خود را از حملات موشکی مقاومت مصون بدارند.

نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق  گفت: آمریکا حتی استحکامات سفارت خود در بغداد را نیز تقویت و مستحکم کرده است؛ چراکه قصد دارد حملاتی را علیه حشد الشعبی و گروه‌های مقاومت به‌ویژه فرماندهان آن انجام دهد و می‌خواهد سربازانش را از خطرات هرگونه واکنش به حملات خود حفظ کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه نیرو‌های آمریکایی هیچ‌گونه خروج و عقب‌نشینی از عراق نداشته‌اند، گفت: آنچه طی روز‌های اخیر شاهد بودیم تنها عملیات جابه‌جایی و نقل و انتقال به پایگاه‌های اصلی و بزرگتر مانند پایگاه عین‌الاسد و حریر است.

در همین ارتباط، منابع نظامی عراق از نقشه عقب‌نشینی نیروهای ائتلاف بین‌المللی در عراق و مواضع جدید استقرار آنها خبر دادند.

ائتلاف بین‌المللی همچنین طی هفته گذشته از خروج نیروهایش از پایگاه القائم در استان الانبار و القیاره در استان نینوی که هر دو استان در شمال عراق هستند، خبر داده بود.

انتهای پیام
captcha