بهبود یافتن 121 نفر از بیماران کرونایی در کردستان
کد خبر: 3888360
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶

بهبود یافتن 121 نفر از بیماران کرونایی در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تعداد کل نمونه‌های آزمایش شده ویروس کرونا تا 11 فروردین‌ماه از 895 مورد افراد مشکوک نشان می‌دهد، 425 مورد مثبت و 415 مورد آن منفی و همچنین 121 نفر نیز بهبود یافته‌اند.

به گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، فرزین رضاعی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با هشدار جدی نسبت به عواقب نادیده گرفتن طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار کرد: روز «سیزده به در» طبق سنت دیرینه، مردم می‌خواهند به دامان طبیعت بروند و این امر در شیوع بیماری کرونا بسیار خطرناک است.
وی افزود: در این راستا و به دلیل حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا به صورت جدی تصمیم گرفته شده است که مانع از خروج افرادی شوند که سلامت و زندگی دیگران را نادیده می‌گیرند.
رضاعی بیان کرد: تعداد کل نمونه‌های آزمایش شده ویروس کرونا تا 11 فروردین‌ماه از 895 مورد افراد مشکوک نشان می‌دهد که 425 مورد مثبت و 415 مورد آن منفی بوده است.
وی عنوان کرد: از تعداد موارد مثبت به تفکیک شهرستان‌ها 138 نفر در سقز، 81 نفر در بانه، 93 نفر در سنندج، 34  نفر در قروه، 13  نفر در کامیاران، 23  نفر در بیجار، 18 نفر دیواندره، 13 نفر در مریوان، 9 نفر در دهگلان و 3 نفر در سروآباد اعلام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان با اشاره به اینکه متأسفانه تاکنون هفت کودک زیر ۱۰ سال در کردستان به کرونا ویروس مبتلا شده‌اند، اعلام کرد: شهرستان سقز اکنون با ۱۳۸ مورد همچنان در صدر شهرستان‌های آلوده استان است.
وی افزود: همچنین تاکنون در کردستان 61 نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند که به تفکیک در شهرستان سقز 23 نفر، قروه 9 نفر، سنندج 7 نفر، بانه 10 نفر، بیجار دو نفر، 3 نفر در دیواندره، کامیاران 3 نفر و مریوان 4 نفر بوده است.

تجهیز آمبولانس‌ها به برانکارد فشار منفی ویژه انتقال بیماران کرونایی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تجهیز آمبولانس‌های پایگاه‌های شهری به برانکارد فشار منفی برای انتقال بیماران مشکوک یا مبتلا به کرونا ویروس خبر داد.
وی افزود: به منظور پیشگیری و مقابله مؤثرتر با شیوع کروناویروس، برانکاردهای فشار منفی ویژه انتقال بیماران مشکوک یا مبتلا به این بیماری در مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه طراحی، نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت.
رضاعی به ویژگی‌های ایمنی و بهداشتی این برانکاردها اشاره و عنوان کرد: قرار گرفتن بیمار در محفظه‌های فشار منفی این برانکاردها از انتقال آلودگی‌های تنفسی و استنشاقی بیماران به تکنسین های فوریت‌های پزشکی و نیز انتشار آن به بیرون پیشگیری می‌کند.
وی یادآور شد: در محفظه این برانکاردها، هوای استنشاقی بیمار محبوس و از هوای بیرون جداسازی شده و سپس با تعبیه فن‌هایی مکنده در سقف آمبولانس، بعد از عبور از داخل کانال‌ها و فیلترهای مخصوص، تصفیه شده و در نهایت به صورت هوایی پاک خارج می شود.
انتهای پیام
captcha