تجهیز و آماده‌سازی دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3888516
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲

تجهیز و آماده‌سازی دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی گفت: دومین آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا، در عرض هفت روز در استان تجهیز و آماده شده است.

تجهیز و آماده سازی دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا در آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان، جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اظهار کرد: دومین آزمایشگاه تخصصی تشخیص کرونا، در عرض هفت روز در استان تجهیز و آماده شده است و این آزمایشگاه پس از تاییدیه نهایی انستیتو پاستور، در روزهای آتی آمادگی لازم جهت شناسایی ویروس کرونا در نمونه‌های مربوط به بیماران کرونایی را دارد.

وی از اجرای طرح محله‌محوری برای پیشگیری از شیوع این ویروس خبر داد و گفت: با اجرای این طرح در بخش مرکزی مردم تا حدودی رعایت کرده و از ترددهای غیرضروری پرهیز کرده‌اند اما در حاشیه شهر و در محلات هنوز عده‌ای اندک رعایت نمی‌کنند که با اجرای طرح محله‌محوری در محلات شهر سعی خواهیم کرد که شیوع و انتقال این ویروس را مدیریت کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی همچنین در خصوص روند اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی افزود: همراهی مردم، ماندن در خانه و رعایت بهداشت فردی تنها و مهم‌ترین راه شکست زنجیره انتقال این ویروس است؛ بنابراین با اجرای طرح فاصله‌گذاری انتظار می‌رود مردم در خانه مانده و از ترددهای غیر ضروری خود اجتناب کنند.

وی با اشاره به اینکه پزشکان و پرستاران جهادگران مقابله با این ویروس هستند، بیان کرد: متأسفانه هفت پزشک و ۱۹ پرستار استان درگیر بیماری کرونا شده‌اند که روند درمان آن‌ها به‌خوبی طی می‌شود.

آقازاده با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، بوکان، خوی، شاهین‌دژ و میاندوآب از کانون‌های پرخطر شیوع این ویروس در استان است، ادامه داد: در شهرستان سردشت با توجه به حساسیت ویژه برای بیماران شیمیایی ۶ واحد آی سی یو برای پذیرش بیماران کرونایی در این شهرستان فراهم شده است.       

انتهای پیام
captcha