آغاز پرداخت کمک مالی بلاعوض معیشتی به زلزله‌زدگان قطور خوی
کد خبر: 3893568
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

آغاز پرداخت کمک مالی بلاعوض معیشتی به زلزله‌زدگان قطور خوی

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از چهارم اردیبهشت ماه برای هر خانواده زلزله‌زده  کمک مالی بلاعوض معیشتی به میزان ۳۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

آغاز پرداخت کمک مالی بلاعوض معیشتی به زلزله‌زدگان قطور خویبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، سوم اردیبهشت ماه، در جلسه مدیریت بحران شهرستان خوی با محوریت بازسازی مناطق زلزله‌زده قطور اظهار کرد: همه دستگاه‌های مسئول باید با تامین امکانات و ماشین‌آلات لازم به روند بازسازی سرعت ببخشند و پیش از رسیدن فصل سرما باید بازسازی به اتمام برسد.

وی با اشاره به آواربرداری یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده افزود: به جهت اینکه فصل کاری در استان محدود است لذا آوار برداری واحدهای خسارت دیده باید تا پایان اردیبهشت به اتمام برسد.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مصوبه هیات دولت در تخصیص منابع بلاعوض و تسهیلات بازسازی تصریح کرد: مشکلی در تخصیص منابع وجود ندارد و دولت تا پایان کار همراه مردم است.

وی بر ضرورت آواربرداری و بازسازی واحدهای خسارت دیده به طور همزمان تاکید کرد و گفت: از چهارم اردیبهشت ماه برای هر خانواده زلزله‌زده  کمک مالی بلاعوض معیشتی به میزان ۳۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

شهریاری عنوان کرد: برآوردهای شرکت بیمه طرف قرارداد از میزان خسارت‌های وارده به قطور مورد قبول نیست و باید در کارشناسی‌های انجام گرفته تجدید نظر صورت گیرد و بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: خسارت‌های پرداختی برای اماکن روستایی از طرف بیمه تا زمان شروع عملیات بازسازی قابل برداشت نیست.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین بر ضرورت استقرار واحدهای بهداشتی جهت پیشگیری از کرونا در مناطق زلزله‌زده قطور تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha