یاد شیخ حسنی در اذهان جاودانه خواهد ماند
کد خبر: 3900711
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱

یاد شیخ حسنی در اذهان جاودانه خواهد ماند

رییس سازمان آرمستان‌های شهرداری ارومیه، گفت: یاد شیخ حسنی در اذهان و تاریخ ماندگار و جاودانه خواهد ماند چرا که وی روحانی مجاهدی بود که بیشتر عمر خود را در جهت صیانت از دین و سرزمینش صرف کرده است.

حکاکی نام ۱۴معصوم بر طاق‌های داخل گنبد مرقد حجت الاسلام والمسلمینبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام امیرعباس عابدینی، رییس سازمان آرمستان‌های شهرداری ارومیه، در مراسم گرامیداشت دومین سالروز ارتحال‌ حجت‌الاسلام والمسلمین‌ غلامرضا حسنی، اظهار کرد: شیخ حسنی خدمات بسیار با ارزش و ارزنده‌ای به دین و انقلاب عرضه کرده بود به نحوی که در تاریخ انقلاب اسلامی جایگاه ویژه‌ای و درجه رفیعی دارد.

وی افزود: وی پدر معنوی آذربایجان بود که سایه‌اش همیشگی بر سر این خطه جاودانه خواهد ماند و نامش لرزه بر اندام منافق و دشمنان خواهد انداخت و شجاعت‌ و دلیر مردی‌اش اسوه و الگویی برای پیروان راهش خواهد بود.

حجت‌الاسلام عابدینی بیان کرد: بنا به دستور شهرداری ارومیه و مصوبه شورای شهر ارومیه، بر روی گنبد باشکوه حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا حسنی نام 14 معصوم بر روی طاق‌های داخل گنبد حکاکی شده و ارتفاع این گنبد به نیت 12 امام معصوم، 12متر است.

وی ادامه داد: چهار طاق با حکاکی چهار آیه از رشادت‌های این مرد بزرگوار ساخته شده است رشادت‌هایی که تک‌تک آنها خدمات و مجاهدت‌های وی را یادآوری می‌کند.

رییس سازمان آرمستان‌های شهرداری ارومیه، تصریح کرد: مساحت کل محوطه مرقد باشکوه حاج غلامرضا حسنی 325 متر است که در جوار مرقد مقدس شهدا قرار دارد و زائرین می‌توانند موقع نثار فاتحه برای این عزیزان از مرقد مرحوم شیخ حسنی نیز زیارت کنند.

وی ادامه داد: یاد شیخ حسنی در اذهان و تاریخ ماندگار و جاودانه خواهد ماند چرا که وی روحانی مجاهدی بود که بیشتر عمر خود را در جهت صیانت از دین و سرزمینش صرف کرده است.

شیخ حسنی همیشه پیشقدم در میدان مبارزه بود

توماج افشار، نماینده شیخ حسنی در این مراسم نیز اظهار کرد: شیخ حسنی متعلق به یک خانواده، شهر، گروه و حزب نبود بلکه وی به ملت مردم ایران تعلق داشت و همه در این مراسم صاحب عزا بوده و به مراسم گرامیداشت دومین سالگرد وفات پدر معنوی خود آمدند و کسی مهمان نیست.

وی بیان کرد: با وجود اینکه شیخ حسنی چشم از جهان بسته اما رهروان و محبان وی راه و جهادش را ادامه خواهند داد و تا مانند خرمشهر، قدس آزاد نشود از پای نخواهند نشست.

افشار تصریح کرد: شیخ حسنی با روحیه مجاهدت و ظلم‌ستیزی خود تا پایان عمرش با ظلم، استعمار، منافق، ضددین و ضد انقلاب مبارزه کرد و پای در راهی گذاشت که انتها ندارد و نسل‌های آتی و جوان ما باید ادامه دهنده این راه‌ باشند.

وی گفت: شجاعت و ایثار در راه خدا و خدمت به  مردم از ویژگی‌های بارز مرحوم شیخ حسنی بود که باید همیشه در یاد و خاطرها بماند و همگان از آن یاد کنند، مجاهدت‌هایی که اثرات معنوی بسیار بزرگ و مهمی داشت.

نوه شیخ حسنی افزود: در برهه‌های حساس و خطرناک تاریخی شیخ حسنی با شجاعت و درایت در صحنه‌های مبارزه و جهاد حضور یافت و سپس دیگران را به جهاد دعوت کرد، وی هرگز پشت جبهه‌های جنگ نبود بلکه همیشه حاضر و در حال مبارزه بود.

انتهای پیام
captcha