محدود نبودن شعار آزادی قدس به یک روز خاص
کد خبر: 3900755
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷

محدود نبودن شعار آزادی قدس به یک روز خاص

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: شعار محوری حمایت از قدس باید در طول سال در همه محیط‌ها و به ویژه در فضای مجازی میان حامیان فلسطین و قدس به عنوان مهمترین مسأله روز نشر و گسترش داشته باشد.

شعار آزادی قدس نباید محدود و مختص به یک روز باشدحجت‌الاسلام علی اعتمادی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، در ارتباط با لزوم توجه به روز قدس با توجه به شرایط کرونا و استفاده از فضای مجازی اظهار کرد: امسال با توجه به فراگیری بیماری کرونا و و اتخاذ تصمیمات کشوری مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و لزوم فاصله‌گذاری اجتماعی، برنامه‌های روز جهانی قدس با سال‌های گذشته متفاوت بوده و لزوم ارائه راهکارهای متناسب با این شرایط را می‌طلبد.

وی افزود: لذا فضای مجازی بهترین ظرفیت و فرصت است تا همه آحاد و گروه‌های مذهبی و فعال تلاش کنند تا از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، پیام این روز را به گوش جهانیان برسانند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: امروزه با توجه به ظرفیت فضای مجازی و وجود ابزارهای تکنولوژیک می‌توان روز قدس را به مراتب اثرگذارتر، فعال‌تر و پرشورتر در سطح جهان برگزار کرد.

وی عنوان کرد: شاید سابقا عمده انتشار اخبار راهپیمایی روز قدس با سانسورهای خبری در رسانه‌ها مواجه می‌شد اما ظرفیت فضای مجازی با توجه به آنکه ابعاد بیشتری را در برمی‌گیرد، می‌تواند این تهدید مبنی بر عدم برگزاری راهپیمایی روز قدس به سبب کرونا را، به یک فرصت عظیم تبدیل کند.

حجت‌الاسلام اعتمادی تصریح کرد: امسال اگر جمعیتی در خیابان‌ها حضور ندارد اما حضور پرشور در فضای مجازی می‌تواند شرایطی به وجود می‌آورد که بسیار تأثیرگذارتر از فضای حقیقی و راهپیمایی‌های پیشین باشد.

وی خاطرنشان کرد: این حضور در فضای می‌تواند تحرکی که در چهل سال گذشته وجود داشته است را در ادامه به یک پویش وسیع‌تر، تأثیرگذارتر و یک آگاهی‌بخشی بیشتر و در سطح گسترده‌تر تبدیل کند.

روز قدس تبدیل به یک دغدغه فکری و دائمی شود

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: باید تلاش شود ماهیت ساختاری روز قدس به رویکرد محتوایی تبدیل شود و در واقع روز قدس از یک راهپیمایی ظاهری به یک مسئله فکری بدل شود و در تمام سال حامیان قدس را به خود مشغول سازد.

وی گفت: به تعبیر شهید مطهری کربلای امروز، فلسطین و قدس است و باید ظرفیتی ایجاد شود که این روز به یک تفکر و اندیشه پایدار و یک نماد مبارزه با باطل تلقی شود و همواره و در همه ایام سال همچون شعار« کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» شعار محوری حمایت از قدس در همه محیط‌ها و به ویژه در فضای مجازی میان حامیان فلسطین و قدس به عنوان مهمترین مسأله روز نشر و گسترش داشته باشد.

حجت‌الاسلام اعتمادی با اشاره به تاثیر روز قدس بر آگاهی‌سازی جهانی بر مسأله فلسطین اظهار کرد: نزدیک به هفت دهه مقاومت مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایت‌های اشغالگران قدس، جایگاهی ویژه در تحریک و بیداری مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان داشته است.

بیداری اسلامی نتیجه ایستادگی گروه‌های مقاومت است

وی ادامه داد: این مسأله بعد از اعلام روز قدس روند رو به رشدی در میان آزادی‌خواهان جهان و به ویژه مسلمانان داشته و به تعبیر رهبری معظم انقلاب «نهضت بیداری اسلامی بخش مهمی از نیرو و حماسه خود را از قضیه فلسطین وام گرفته است.» و در واقع بخشی از علل بیداری اسلامی در منطقه، نتیجه ایستادگی مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی بوده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تشکیل حکومت غاصب صهیونیستی در منطقه، مقدمه استیلا بر کل منطقه و سیطره بر مسلمانان بود که با تدبیر اهل فهم و بصیرت در دنیای اسلام و اعلام حضرت امام خمینی(ره) در خصوص روز قدس و مقاومت ملت فلسطین به شکست انجامید و قدس به عنوان یکی از محوری‌ترین مسائل  آخرالزمانی جایگاه خود را بیش از پیش در عرصه بین‌المللی نشان داد.

وی عنوان کرد: اهمیت این روز از این حیث است که در مسئله فلسطین، دعوا بر سر حق و باطل است و نبرد نهایی در دنیا در برقراری نظام حقه آخرالزمانی، با غرب وحشی و در اسرائیل هست و فتح بیت‌المقدس، آغازی بر پایان نظام‌های باطل و ادیان ساختگی است و دشمن هم این را خوب می‌داند و دلیل مخالفت، مقابله و سانسور روز قدس نیز در همین نکته مهم و اساسی نهفته است.

حجت‌الاسلام اعتمادی گفت: اگر روز قدس و حمایت از آرمان فلسطین نبود، شاید رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی می‌توانست موضوع فلسطین را به حاشیه برده و در منطقه ریشه دوانده، و الان ما باید شاهد می‌بودیم که چگونه با سیاست بحر تا نهر، تک تک کشورهای خاورمیانه تسلیم امیال صهیونیست‌ها شده بود.

وی افزود: از این رو باید این نکته را مدنظر داشت که اعلام روز قدس توسط حضرت امام خمینی (ره) باعث بیداری اذهان و قلوب مسلمانان شد و توجه آنها را به موضوع امنیت در غرب آسیا و تهدید وجودی رژیم اشغالگر قدس معطوف کرد.

این کارشناس مسائل دینی اظهار کرد: مسلماً اگر این بیداری نبود تاکنون رژیم صهیونیستی قلمرو سرزمینی بسیاری از کشورهای عربی منطقه را از آن خود کرده  و هیئت‌های حاکمه دست نشانده خود را در برخی دیگر از کشورها مستقر ساخته بود.

روزقدس، مسئله فلسطین را زنده نگه داشته است

وی تصریح کرد: لذا روز جهانی قدس مسئله فلسطین را از فراموشی نجات داد و برگزاری راهپیمایی همه ساله این روز جهانی، فرصتی جهت آگاهی‌بخشی افکار عمومی نسبت به ضرورت زنده نگه داشتن مسئله فلسطین و اجرای سیاست‌های تقابلی اسلام سیاسی در تقابل با سیاست‌های غرب و رژیم صهیونیستی است.

حجت‌الاسلام اعتمادی با اشاره به در سکون بودن طرح معامله قرن پیش از شیوع کرونا اعتمادی گفت: با توجه به تلاش‌های آمریکا و اسرائیل در اجرای این طرح در ایام شیوع کرونا، این ذهنیت ایجاد می‌شود که صهیونیست‌ها با سوءاستفاده از درگیری ذهنی مردم جهان و در ایام باقی مانده از دوران ریاست جمهوری ترامپ سعی دارند تا باقی مانده خاک فلسطین را به اشغال خود در آورده و این مناطق را یهودی‌سازی کند، اما آنها باید بدانند طرح معامله قرن ، طرحی کاملا شکست‌خورده و ناکام است.

وی عنوان کرد: در وضعیت کرونایی جهان و در کنار آماده‌سازی حذف و یا ضربه بزرگ به آرمان فلسطین و قدس، از سوی جبهه عبری _ عربی _غربی و اجماع‌شان بر این مساله از طریق تغییر صورت مساله اشغالگری فلسطین و قدس شریف به موضوعی اقتصادی و قابل معامله و با امید به انشقاق کشاندن گروه‌های داخلی فلسطینیان، روز قدس امسال و توجه به شناخت و تبیین این روز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هرچند این طرح محکوم به شکست است اما در این شرایط حساس زنده نگه‌داشتن آرمان اصلی فلسطین و بازگرداندن آن به مساله اول جهان اسلام، با ظرفیت عظیم روز قدس به حرکت درخواهد آمد.

انتهای پیام
captcha