حدود ۲ میلیون نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند
کد خبر: 3901238
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸

حدود ۲ میلیون نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستند

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی گفت: در سطح استان یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

حدود ۲ میلیون نفر در آذربایجان‌غربی تحت پوشش بیمه سلامت هستندنادر نانبخش، مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه یکی از اهداف بیمه پایه اجباری سلامت تحت پوشش قرار دادن افراد دهک پایین جامعه و فاقد بیمه است، اظهار کرد: ارزیابی وسع افراد خواهان این نوع بیمه و دهک‌بندی آنها توسط اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان انجام و براساس آن میزان پرداختی مشخص می‌شود.

وی افزود: افراد در این ارزیابی در پنج دهک تقسیم‌بندی شده و طبق آن حق بیمه سه دهک پایین جامعه به صورت ۱۰۰ درصدی توسط دولت پرداخت شده و حق بیمه دهک چهارم نیز به صورت مساوی بین دولت و و خود اشخاص تقسیم می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی بیمه انواع مختلفی اعم از اجباری و اختیاری دارد، ادامه داد: تاکنون در سطح استان بیش از ۱۴۶ هزار نفر برای استفاده از مزایای بیمه پایه اجباری سلامت ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آنها ارزیابی وسع بیش از ۱۳۱ هزار نفر انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر جمعیت استان سه میلیون و ۲۶۵ هزار نفر است، عنوان کرد: از بین این افراد یک میلیون و ۸۷۳ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که رقم بالایی حساب می‌شود.

نانبخش با اشاره به حذف نسخه‌نویسی کاغذی در بسیاری از داروخانه‌های سطح استان تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت حدود ۸۸۲ مرکز و موسسه خصوصی طرف قرارداد با بیمه سلامت اقدام به حذف نسخه‌نویسی کاغذی و استفاده از نسخه‌نویسی الکترونیک کرده‌اند.

 

 

انتهای پیام
captcha