اولویت و نیاز اصلی هر کشور امنیت است
کد خبر: 3901532
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

اولویت و نیاز اصلی هر کشور امنیت است

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اولویت و نیاز اصلی هر کشور امنیت است گفت: نیروهای مرزبانی کشور در تأمین امنیت مرزها با هیچ فردی شوخی و تعارف ندارند و به کسی اجازه نخواهند داد که چشم طمع به مرزهای کشور داشته باشد.

نیروهای مرزبانی در تامین امنیت هیچگونه سازشی با متخلفان ندارندبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، سردار یحیی حسین‌خانی، فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی، امروز، 7 خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وجود امنیت در مرزهای استان اظهار کرد: امنیت خریدنی نیست و باید تولید شود بنابراین اولویت و نیاز اصلی هر کشور امنیت بوده و اگر نباشد قطعاً در بسیاری از اقدامات به مشکل بر خواهیم خورد.

وی افزود: نیروهای مرزبانی کشور در تأمین امنیت مرزها با هیچ فردی شوخی و تعارف ندارند و به کسی اجازه نخواهند داد که چشم طمع به مرزهای کشور داشته و یا تصور ناامن کردن مرزهای کشور حتی برای لحظه‌ای به ذهن دشمنان خطور کند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی با انتقاد از برخی افراد که بدون توجه به علائم مرزبانی و از روی ناآگاهی در مرزها تردد می‌کنند، ادامه داد: در حال حاضر در همه نقاط مرزی منطقه زرد و قرمز مشخص و تابلوهای عبور و مرور نصب شده است، اما متأسفانه برخی افراد همچنان از روی ناآگاهی شبانه از این مناطق تردد کرده و باعث ایجاد مشکلاتی می‌شوند.

وی تصریح کرد: کنترل و مراقبت از مرزهای استان وظیفه اصلی مرزبانان بوده که برای همین منظور مرزبانان به دنبال تأمین امنیت و آرامش در طول نوار مرزی ۹۶۷ کیلومتری استان همیشه به صورت آماده‌باش هستند.

حسین‌خانی بیان کرد: امسال انتخاب شعار سال مبنی بر جهش تولید به مثابه یک فرمان برای نیروهای مسلح بوده که برای تحقق این شعار نیروهای مرزبانی، مبارزه بی‌امان با قاچاق را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در دو ماهه نخست امسال کشفیات قاچاق از مرزهای استان افزایش 54 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است، تصریح کرد: مجموع کشفیات در سال گذشته برابر با دو هزار و ۲۳۵ مورد بوده که ارزش ریالی آن برابر با ۷۳۷ میلیارد ریال است که کاهش ۱۴ درصدی را نسبت به سال 97 نشان می‌دهد.

 

 

انتهای پیام
captcha