اجرای طرح ملی اشتغالزایی کوله‌بران برای نخستین بار در کشور
کد خبر: 3901553
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰

اجرای طرح ملی اشتغالزایی کوله‌بران برای نخستین بار در کشور

 معاون توسعه و اشتغال بنیاد برکت گفت: این بنیاد امسال برای نخسین بار طرح ملی اشتغالزایی کوله‌بران را در کشور اجرا می‌کند.

اجرای طرح ملی اشتغالزایی کوله‌بران برای نخستین بار در کشوررضا راضی‌زاده، معاون توسعه و اشتغال بنیاد برکت، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه تاکنون یک هزار و 150 طرح خرد و کلان اقتصادی در سطح استان به بهره‌برداری رسیده است، اظهار کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای سه هزار نفر اشتغال ایجاد و حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در این طرح‌ها برابر با 110 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه در سال 99 برنامه‌ریزی شده است در 8 شهرستان تحت پوشش بنیاد برکت دو هزار و 500 طرح اجرا شود، افزود: این طرح‌ها با هدف توانمندسازی روستاها و کمک به روند مهاجرت معکوس اجرا می‌شود.

معاون توسعه و اشتغال بنیاد برکت با اشاره به اینکه این بنیاد امسال برای نخسین بار طرح ملی اشتغالزایی کوله‌بران را در کشور اجرا می‌کند، ادامه داد: این طرح در 13 شهرستان مرزی در استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان و کرمانشاه اجرا می‌شود که فعالیت کوله‌بری در آنها بیشتر از سایر استان‌های مرزی کشور است.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ملی سه هزار طرح اشتغالزایی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: حجم سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده برای تحقق این طرح‌ها برابر با 300 میلیارد تومان بوده که در صورت اجرا برای 9 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی خواهد شد.

راضی‌زاده ایجاد اشتغال پایدار، تولید اجناس باکیفیت ایرانی، شناسایی بازار مصرف و  زمینه‌سازی برای صادرات را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

 

انتهای پیام
captcha