وضعیت نامناسب انبارهای هلال احمر/ راه‌اندازی هزار و 300 خانه هلال
کد خبر: 3902172
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
همتی بیان کرد:

وضعیت نامناسب انبارهای هلال احمر/ راه‌اندازی هزار و 300 خانه هلال

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به وضعیت نامناسب انبارهای هلال احمر، گفت: برای شارژ این انبارها به هزار و 900 میلیارد تومان بودجه نیاز داریم.

وضعیت نامناسب انبارهای هلال احمر/  ایجاد هزار و 300 خانه هلالبه گزارش خبرنگار ایکنا، کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی، در حاشیه نشست ارزیابی ستاد ملی کرونا که امروز، ۱۱ خردادماه، در وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه پیش از شیوع کرونا آموزش‌های همگانی پیشگیری از این بیماری از سوی جمعیت هلال احمر و با همکاری سازمان نظام پزشکی از طریق فضای مجازی انجام شد، گفت: خوشبختانه بیش از ۷۰ میلیون بازدید از آموزش‌های مجازی پیشگیری از کرونا انجام شده است.

وی افزود: بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار آموزش ارائه شده است. ضمن اینکه جمعیت هلال احمر در کنار دیگر نهاد‌های مرتبط با کرونا به غربالگری مسافران پرداختند و در این راستا بیش از ۲۱ میلیون نفر را در سفر‌های بین شهری و در بیش از ۷.۵ میلیون خودرو را غربالگری کردیم که در پی آن ۱۴ هزار نفر شناسایی و به بیمارستان‌ها معرفی شدند.

همتی بیان کرد: ستاد ملی کرونا بیش از ۱۰ هزار نقاهت‌گاه را به جمعیت هلال احمر واگذار کرد و در این راستا هزار و 600 هزار تخت را در استان‌هایی مانند قم، اصفهان، لرستان و قزوین فعال کردیم. جمعیت هلال احمر برای ۴۴ مؤسسه خیریه مجوز صادر کرد تا به عنوان واسط بین این جمعیت و مردم به فعالیت بپردازند. بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی حاصل مشارکت‌های مردمی برای مقابله با کرونا جمع‌آوری شد. با رایزنی بخش بین‌الملل توانستیم ۱۱۲ محموله بین‌المللی را وارد کشور کنیم و آن را در اختیار ستاد ملی کرونا قرار دهیم.
 
وی با اشاره به ضدعفونی بیش از ۵۲ هزار مکان در سطح کشور، گفت: در این راستا بیش از هفت میلیون لیتر مواد ضد عفونی مصرف شد. این جمعیت بر حسب دستور مقام معظم رهبری، به مدیریت پساکرونا پرداخته و بیش از ۳۰۰ هزار بسته غذایی بین مردم نیازمند توزیع شده است. بیش از ۵۰۰ هزار بسته بهداشتی بین بیماران خاص توزیع شد و همزمان بیش از ۵۰ هزار ماسک، چهار هزار شیلد محافظ و بیش از ۱۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی در کارخانجات هلال احمر تولید شد. ضمن اینکه جمعیت هلال احمر نخستین ارگانی بود که توانست مجوز صادرات به خارج از کشور را کسب کند.

همتی درباره وضعیت انبار‌های این جمعیت اظهار کرد: حوادث پی در پی در کشور متأسفانه باعث شده موجودی انبار‌ها کاهش پیدا کند، به شکلی که در بازدیدی از شش پایگاه اقماری و همچنین پایگاه‌های غیر اقماری داشتیم مشاهده شد موجودی انبار‌ها بسیار ضعیف است، به ویژه از حیث ۱۶ قلم بحرانی که باید در انبار‌ها موجود باشد. برهمین اساس جلسه‌ای با سازمان برنامه و بودجه گذاشتیم که مقرر شده کمک‌های خوبی در این حوزه ارائه شود. هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای شارژ انبار‌ها و خرید لجستیکی نیاز داریم که تأمین این منابع مالی در شرایط موجود کمی سخت به نظر می‌رسد؛ اما مقرر شده طی روز‌های آینده ۳۰۰ میلیارد تومان به ما اعطا شود تا بتوانیم آمادگی حداقلی را کسب کنیم.

وی در خصوص کمک‌های کشور سوئیس برای دریافت کمک‌های بین‌المللی و خرید اقلام بهداشتی نیز گفت: سوئیس توانست برخی کمک‌های بین‌المللی را برای ما آزاد کند؛ اما شرکت‌هایی که از آن‌ها می‌توانیم تأمین اقلام کنیم، شرکت‌هایی هستند که دفترشان در سوئیس است.

همتی در رابطه با احداث خانه‌های هلال در سراسر کشور نیز گفت: حدود ۴۰ هزار نقطه روستایی در کشور برای احداث خانه‌های هلال پیش‌بینی شده که تاکنون اقدامات اولیه برای هزار و ۳۰۰ خانه هلال انجام شده است. این خانه‌ها با مرکزیت داوطلبان جمعیت پیگیری می‎شوند. لذا نمی‌خواهیم تشکیلات اداری جدیدی ایجاد کنیم. این کار را در شرایط اقتصادی موجود پیگیری می‌کنیم، به شکلی که کار در تهران و ۴۰۰ محله‌ آغاز شده و تلاش می‌کنیم در کنار آموزش همگانی با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها، تاب‌آوری مردم را افزایش دهیم و آمادگی برای برخورد با حوادث را افزایش دهیم.
انتهای پیام
captcha