تهران دارای بیشترین تنوع فرهنگی در چهارچوب فعالیت‌های یونسکو است
کد خبر: 3902174
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
رئیس شورای اسلامی تهران:

تهران دارای بیشترین تنوع فرهنگی در چهارچوب فعالیت‌های یونسکو است

رئیس شورای اسلامی استان تهران در دیدار با دبیر کمیسیون ملی یونسکو بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مغفول مانده فرهنگی استان تهران تأکید کرد و گفت: تهران دارای بیشترین ظرفیت و تنوع فرهنگی در چهارچوب فعالیت‌های یونسکو است ولی متأسفانه کسی به هم‌افزایی آنها توجه نمی‌کند و استفاده از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها نادیده گرفته می شود و به فعلیت در نمی‌آید.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی استان تهران، الهام فخاری، رئیس شورای استان تهران، در دیدار با حجت‌الله ایوبی، دبیر کمیسیون ملی یونسکو و اعضای این کمیسیون مسائل و موضوعات مختلف، همچنین ظرفیت همکاری‌های مشترک بین دو نهاد را بررسی و تبیین کردند.

وی افزود: شهرستان‌های استان تهران ظرفیت‌های ممتاز و قابل توجهی در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی دارند که به دلیل تراکم جمعیت و وسعت شهر تهران همه آن‌ها نادیده گرفته می‌شوند. سعی کردیم که ظرفیت‌ها و استعداد‌های شورای شهرستان‌ها و شورای استان در سایه شورای پایتخت نادیده قرار نگیرد.

رئیس شورای استان تهران در ادامه افزود: فرصت خوبی فراهم شده است که شورای استان بر هماهنگی بین نهاد‌ها و پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای، بیشتر متمرکز شود و این ظرفیت را به اتفاق همکاران خوبمان توانستیم فعال کنیم.

وی در خصوص مسائل کمیسیون ملی یونسکو، گفت: ازجمله چیز‌هایی که استان تهران را در مقایسه با سایر شهر‌ها و استان‌ها متمایز و خاص می‌کند، وجود دانشگاه‌های معتبر در این استان است.

رئیس شورای استان تهران افزود: تنوع دانشگاه‌ها یکی از مهمترین موضوعات مرتبط با کمیسیون ملی یونسکو است. فرصت‌ها و نهاد‌های آموزش ازجمله دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌ها، تهران را در میان استان‌ها بی‌رقیب کرده است.

فخاری گفت: متأسفانه تهران دارای چنین ظرفیت‌های عظیمی است، ولی کسی به هم‌افزایی آن‌ها توجه نمی‌کند و استفاده از این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها نادیده گرفته می‌شود و به فعلیت در نمی‌آید، اما چون شهرستان‌ها دارای ابعاد و ظرفیت‌های مشخص‌تری هستند از این ظرفیت‌ها بیشترین و بهترین استفاده را برای توسعه فرهنگی می‌توان داشت.

فخاری با اشاره به اینکه بازار و اصناف هم می‌توانند به عنوان نهاد‌های همکار با دانشگاه نسل سه(کارآفرین) و نسل چهار(جامعه‌محور) در فرآیند کارآفرینی عمل کند، گفت: با همکاری کمیسیون ملی یونسکو در این زمینه می‌توانیم نقش مؤثر و فعالی را داشته باشیم.

وی با تأکید بر لزوم پرداختن به موضوع میراث ناملموس ثبت‌ شده، افزود: این میراث باید از طریق فرهنگ‌سازی و با کمک رسانه‌ها به بخشی از زندگی مردم تبدیل شوند.
 
وی با اشاره به راهکار‌های موجود در زمینه توجه شورای استان به موضوعات فرهنگی و تاریخی، گفت: تلاش می‌کنیم تا بازدید‌های نظارتی محدود به مسائل حداقلی نباشد و سرمایه‌های فرهنگی و ظرفیت‌های تاریخی شهر‌ها نیز مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: معتقدم اگرچه ممکن است مشکلات اقتصادی جدی باشند، اما به طور حتم اگر جامعه دچار ناامیدی شود آسیب‌ها، بسیار جدی‌تر و فراگیرتر خواهند بود. مسئولیت همه‌ ما حفظ اعتمادبه‌نفس و امیدواری مردم است.

این دیدار با حضور روشن، معاون دبیرکل در امور ارتباطات و مشارکت‌های کمیسیون ملی یونسکو، فخری، معاون آموزشی این کمیسیون، عطایی، معاون امور فرهنگی و صباغ، معاون امور اجرایی کمیسیون ملی یونسکو، کیومرث بشیریه، مدیرکل اداری و اجرایی شورای اسلامی استان تهران، اعلا جزایری، مشاور اجتماعی و علی محمددوست، مشاور فرهنگی رئیس شورای اسلامی استان تهران برگزار شد.
انتهای پیام
captcha