اعلام فراخوان همایش مجازی «اخلاق و معنویت در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)»
کد خبر: 3902231
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۵

اعلام فراخوان همایش مجازی «اخلاق و معنویت در سیره و اندیشه امام خمینی(ره)»

همایش مجازی اخلاق و معنویت در سیره و اندیشه امام خمینی(ره) به همت معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

فراخوان همایش مجازی اخلاق و معنویت در سیره و اندیشه امام خمینی(س)به گزارش ایکنا، معاونت پژوهشی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، در راستای تبیین و ترویج آرا و اندیشه‌های بلند حضرت امام و در راستای آگاهی‌بخشی و لزوم آشنایی جامعه، به ویژه نسل جوان نسبت به اندیشه‌های امام، همایش مجازی اخلاق و معنویت در سیره و اندیشه امام خمینی(ره) را برگزار می‌کند. این همایش با توجه به شرایط موجود از مرحله فراخوان مقاله تا برگزاری همایش به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

محورهای 10 گانه این همایش؛ «اخلاق، معنویت و زیست اجتماعی»،«اخلاق و معنویت و رابطه آن در ارتقای تحمل و مقاومت در مقابل مصائب و بحران‌های فردی و اجتماعی»، «واکاوی چیستی و مبانی اخلاق و معنویت در اندیشه و عمل امام خمینی(ره)»، «نقش اخلاق و معنویت در ایجاد عدالت نفسانی و عدالت اجتماعی و پرهیز از فزون خواهی و تکاثر»،‌ «رابطه اخلاق، معنویت و تأثیرات اجتماعی آن در تقویت تعاملات و همکاری‌های انسان‌دوستانه»،‌ «آثار دعا، ذکر خدا و توسل در کاهش و دفع بلایا و مشکلات جمعی»، «نقش خودسازی و تقویت ایمان در ایجاد هماهنگی میان علم و عمل صالح»،‌ «نقش اخلاق و معنویت در ارتقای روحیه انتقادپذیری، تحمل نظرات و دیدگاه‌های مخالف(با تأکید بر آسیب‌شناسی جامعه تک صدایی)»،‌ «بررسی دیدگاه علمی و سیره عملی امام خمینی(ره) در ناهنجاری‌ها و شرایط دشوار اجتماعی»، «اخلاق و مسئولیت اجتماعی انسان در قبال جامعه و محیط زیست»است.

پیش همایش در ایام بزرگداشت حضرت امام(ره) در خردادماه و همایش اصلی در هفته اول مهرماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد. آخرین مهلت ارسال مقالات ۱۵ شهریورماه سال جاری، است.

به مقالات برتر که به همت کمیته علمی انتخاب شوند جوایزی تعلق خواهد گرفت و ضمن چاپ مقالات برتر در یک یا چند مجموعه، مقالات برگزیده کمیته علمی، در فصلنامه علمی پژوهشی متین نیز چاپ خواهند شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال آثار از طریق سامانه همایش‌ها به نشانی hamayesh.imam-khomeini.ir اقدام کنند. ارتباط با دبیرخانه همایش با شماره ۲۲۲۸۱۴۶۸ امکان‌پذیر است.

انتهای پیام
captcha