رونمایی از ماکت شبیه‌سازی قبرستان بقیع پیش از تخریب
کد خبر: 3902507
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
با حضور نواب انجام شد؛

رونمایی از ماکت شبیه‌سازی قبرستان بقیع پیش از تخریب

مراسم رونمایی از ماکت شبیه‌سازی قبرستان بقیع پیش از تخریب، امروز ۱۲ خردادماه، با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

رونمایی از ماکت شبیه‌سازی قبرستان بقیع پیش از تخریببه گزارش ایکنا، مراسم رونمایی از ماکت شبیه‌سازی قبرستان بقیع پیش از تخریب، امروز دوشنبه ۱۲ خردادماه، با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی‌ فقیه در امور حج و زیارت و علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت در محل نمازخانه این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم با اشاره به سالگرد تخریب مقابر قبرستان بقیع به دست وهابیت، اظهار کرد: عربستان در طول سده‌های اخير، میراث مهم اسلامی و مقابر شریف از جمله قبور ائمه اطهار(ع) در قبرستان بقیع، مقبره ام المؤمنین خدیجه(س) در مکه، مقبره حوا در جده و مقبره عبدالله بن عباس در طائف را تخریب کرده است.

وی در ادامه گفت: عده‌ای از جوانان علاقه‌مند به اهل‌بیت(ع) با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری، ماکت شبیه‌سازی قبرستان بقیع پیش از تخریب را طراحی کرده‌اند که امیدواریم این اقدام به زودی به طراحی حرم‌های ائمه مدفون در بقیع منجر شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات دولت آمریکا در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) که در آستانه سالگرد رحلت ایشان هستیم با بصیرت خود تشخیص دادند که آمریکا شیطان بزرگ است و نشانه‌های آن امروز برای مردم دنیا آشکار شده است.

وی افزود: کشوری که خود را مدعی حقوق بشر و قیم انسان‌ها می‌داند، جلوی چشم همگان یک انسان را صرفاً به جرم سیاه‌پوست بودن به قتل می‌رساند و اعتراضات مردم در برابر آن را سرکوب می‌کند. دولت آمریکا باید بداند که امروز نفس کشیدن را نه فقط برای سیاه‌پوستان بلکه برای همه ملت‌های مظلوم دنیا از جمله ایران، یمن و فلسطین سخت کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با برشمردن ویژگی‌هایی از شخصیت امام خمینی(ره) تأکید کرد: لازم است سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب را که موجب عزت دنیای اسلام و استقلال ملت ایران شدند را گرامی بداریم و در راه ایشان مبنی بر ایستادگی در مقابل مستکبران عالم، استقامت به خرج دهیم.

انتهای پیام
captcha