کتاب هندسه دانش‌های قرآنی روانه بازار نشر شد
کد خبر: 3902665
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

کتاب هندسه دانش‌های قرآنی روانه بازار نشر شد

کتاب «هندسه دانش‌های قرآنی» به قلم محمد علیزاده قائمیه از سوی انتشارات مکین روانه بازار نشر شد.

هندسه دانش‌های قرآنی

به گزارش ایکنا، کتاب «هندسه دانش‌های قرآنی» به قلم محمد علیزاده قائمیه، مجموعه مسائل مربوط به دانش‌های اختصاصی در زمینه قرآن و حدیث در دو فصل و ۹ درس ارائه کرده است. این مجموعه به منظور معرفی دورنمایی از مباحث علوم قرآنی و حدیثی درنظر گرفته شده است. دانش در این مجموعه به دانش‌های اختصاصی و مشترک تقسیم شده است.

در چکیده این اثر می‌خوانیم: «دانش مشترک دانشی که همه یا تقریباً همه افراد جامعه آن را می‌دانند. دانش مشترک می‌تواند در مورد طیف گسترده‌ای از موضوعات از جمله علوم تجربی، ادبیات و ... را دربرگیرد که در این مجموعه در یک فصل و هفت درس به بررسی آن با محوریت قرآن که از جمله سیر مباحث مربوط به متن که از جمله ناسخ و منسوخ و مطلق و مقید را شامل می‌شود، دربرمی‌گیرد که همه این موارد در حوزه دانش مشترک در حوزه قرآن می‌توان اشاره کرد. اگر چه مباحث دیگری مانند معارف قرآن و حدیث و همچنین علوم پیرامونی در این حوزه مشمول این موارد شوند.

اما دانش اختصاصی به دانشی گفته می‌شود که مربوط به علم خاص است و در زمینه علوم گوناگون قابل توجه است. مثلاً اگر در زمینه دانش اختصاصی علوم قرآن بحث می‌شود، می‌توان به مواردی از جمله ماهیت وحی، اعجاز قرآن، صیانت قرآن، قرائات و ... را مورد توجه قرار داد. یا در زمینه مسائل اختصاصی مربوط به حدیث را می‌توان به مطالبی از جمله مبحث اختصاصی حدیث، علم مصطلح‌الحدیث، علم رجال و همچنین فقه‌الحدیث و مباحث زیر مجموعه آن اشاره کرد».
 
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند با شماره‌های ۰۹۳۶۷۰۴۳۲۶۸ و  ۰۲۱۸۸۵۳۱۶۹۰  تماس بگیرند.
انتهای پیام
captcha