خادمان بقاع متبرکه پرچمدار ولایت هستند
کد خبر: 3902666
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
خاموشی:

خادمان بقاع متبرکه پرچمدار ولایت هستند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در اختتامیه نخستین دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه در مشهد مقدس اظهار کرد: جمهوری اسلامی با نعمت ولایت به این جایگاه رسیده است و شما خادمان امام‌زادگان و بقاع متبرکه، پرچم‌دار ولایت در منطقه هستید لذا بر حفظ آن کوشا باشید.

خادمان بقاع متبرکه پرچمدار ولایت هستندبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، در آیین اختتامیه نخستین دوره آموزشی هیئت امنای بقاع متبرکه در مشهد، با اشاره به وجود امام هشتم(ع) در ایران و مشهد مقدس گفت: باعث افتخار است که پرچم ایشان در این کشور برافراشته است و به لطف این امام همام، ایران سربلند است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به فرارسیدن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و با بیان اینکه برای امام راحل(ره) تنها خدا مطرح بود؛ افزود: امام بسیار بر حفظ مسائل مربوط به دین حساس بودند و بر رعایت آن تأکید داشتند. ایشان انقلابی به پا کردند که همه جهان اکنون آثار این انقلاب را می‌بینند.

خاموشی اظهار کرد: امام راحل با تکیه بر قدرت خدا شاگردانی چون حاج قاسم سلیمانی را تربیت کردند و حضرت آقا نیز در سخنان خود مطرح می‌کنند که تربیت شده مکتب امام راحل(ره) هستند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) قدرت معنوی به جامعه بشری داد، گفت: ایشان پیش‌بینی کردند که بلوک شرق فرو می‌پاشد، حضرت آقا نیز اکنون می‌گویند بلوک غرب فرو می‌پاشد و اکنون می‌بینیم بلوک غرب هم در حال فروپاشی است در حالی که در قبل از انقلاب در ایران چریک‌های فدایی و توده‌ای‌ها میدان‌داری می کردند و تفکر اسلام ناب را زیر سؤال می‌بردند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امروز اسلام یک طرف دعوای کل جهان است، به عبارتی دعوای انسان محور و خدا محور است و این نشان دهنده این است که امام پرچم خدا محوری را برافراشتند. تمام پیام های امام خمینی(ره) اشاره به خدا و دید موحدانه دارد.

وی با اشاره به یکی از آیات پایانی سوره کهف گفت: در این آیه به وحی پیامبر(ص) اشاره شده است، جان‌مایه وحی این است که انسان، موحدپرور باشد و باید غایت زندگی انسان توحید باشد.

خاموشی خطاب به خادمان و هیئت امنای بقاع متبرکه بیان کرد: شما خادمان برای حقوق خدمت نمی‌کنید، بلکه هدف از این خدمت محبت به اهل بیت(ع) و خاندان آنان است و امیدوار به شفاعت آنان هستید.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان با بیان اینکه در ایران هشت هزار بقعه متبرکه داریم، گفت: باعث افتخار است که این سرزمین مورد اطمینان اولیای دین بوده است.

انتهای پیام
captcha