برداشتن محدودیت‌های اجتماعی به معنی پایان کرونا نیست
کد خبر: 3902792
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

برداشتن محدودیت‌های اجتماعی به معنی پایان کرونا نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نباید تصور کرد که کرونا تمام شده و اگر دولت برخی محدودیت‌های اجتماعی را بر می‌دارد به منزله پایان کرونا نیست، بلکه به خاطر مسایل معیشتی مردم است.

برداشتن محدودیت‌های اجتماعی به معنی پایان کرونا نیستبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار استان، ۱۳ خرداد ماه در آیین تکریم و معارفه فرمانداران میاندوآب با بیان اینکه کارنامه ایران در راستای مقابله با بیماری کرونا درخشان است، اظهار کرد: در زمینه مدیریت و بهبود یافتگان بیماری کرونا ایران جزو ۱۰ اول کشور دنیا است و در برابر کشورهایی که مدعی امکانات و تجهیزات پزشکی هستند، خود را به خوبی نشان داد.

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و استان اظهار افزود: تاکنون ۴۰ جلسه استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا تشکیل شده‌است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در دنیا از ۱۰ کشور به عنوان کشور حادثه‌خیز یاد می‌شود و ایران یکی از آنها است، ادامه داد: از ۴۰ بلایای طبیعی دنیا، تاکنون ۳۲ مورد از آن در ایران تجربه شده که امسال نیز با شیوع کرونا، یک بلایای دیگر به این آمار اضافه شد.

وی بیان کرد: در این میان مدیران باید هنر و مدیریت مقابله با این بلایای طبیعی را داشته باشند و خوشبختانه ایران اسلامی در بحث کرونا سربلند و با موفقیت بیرون آمد.

مصطفوی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت، ادامه داد: در سایه اجرای این طرح، اکنون هیچ بیمارستانی در کشور با کمبود تخت مواجه نیست ولی وقتی در رسانه‌ها اخبار دیگر کشورها را می‌بینیم، بیماران کرونایی را در راهروهای بیمارستان‌ها بستری می‌کنند و یا بیماران مسن را پذیرش نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه در زمینه پذیرش بیماران کرونایی در جمهوری اسلامی ایران بین فقیر و غنی هیچ تفاوتی وجود ندارد، گفت: همچنین با هدایت‌های مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مدیریت و مقابله با این بیماری به نحو مطلوب انجام گرفت.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی عنوان کرد: نباید تصور کرد که کرونا تمام شده و اگر دولت برخی محدودیت‌های اجتماعی را بر می‌دارد به منزله پایان کرونا نیست، بلکه به خاطر مسایل معیشتی مردم است.

وی با اشاره به شیوع بیماری آنفولانزا در سال ۱۹۱۸ میلادی در دنیا، گفت: طبق گزارش‌های منتشر شده که بدترین پاندمی آنفولانزا در اسپانیا در سال ۱۹۱۸ روی داد و پس از دو سال، محدودیت‌های اجتماعی را برداشتند با ایپدمی دوباره بیماری مواجه شدند که ۵۰۰ میلیون نفر در دنیا مبتلا و ۵۰ میلیون نفر را به کام مرگ کشاند.

مصطفوی با بیان اینکه اکنون هم باید هوشیار بود، اظهار کرد: بیماری کرونا در کمین همه است و اگر به فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی توجهی نشود، همه را گریبانگیر می‌کند.

وی بیان کرد: حساسیت موضوع جدی گرفتن کرونا تا حدی‌است که به دستور مقام معظم رهبری نماز‌جمعه‌ها و حرم‌های مطهر به جهت حفظ جان انسان‌ها تعطیل شده و این مورد باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha