نظام سلطه از طریق رسانه به دنبال تثبیت روابط ناعادلانه حاکم بر جهان است
کد خبر: 3902892
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲
رئیس جامعةالمصطفی العالمیه:

نظام سلطه از طریق رسانه به دنبال تثبیت روابط ناعادلانه حاکم بر جهان است

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: استکبار جهانی امروز با بهره‌گیری از ظرفیت عظیم رسانه و فرهنگ، برنامه‌های هدفمندی را برای تثبیت روابط و نظم ناعادلانه جهان دارد.

استکبار جهانی با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه به دنبال اصلاح نظم نوین جهانی است

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، در بازدید از مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی ضمن تسلیت ایام الله ۱۴ و ۱۵ خرداد، اظهار کرد: حرکت‌هایی که در روز‌های اخیر در کشور‌های مختلف و در ایالات متحده آمریکا تحت عنوان نارضایتی بروز پیدا کرده است، نشان‌دهنده گستره ظلم و ناراحتی خفته در آحاد ملت‌های جهان، به ویژه مردمان این سرزمین، است.

وی با بیان اینکه پیام عدالت‌خواهانه، معنویت‌گرا و اخلاقی امام(ره) و انقلاب اسلامی در دنیای کنونی علاقه‌مندان زیادی دارد، یادآور شد: مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی نقطه وصل جامعة‌المصطفی با نهاد‌های علمی است؛ با باز طراحی و ایجاد فضای جدید، می‌توان به دستاورد‌های روشنی دست یافت.

حجت الاسلام عباسی، برپایی منظومه انتشارات بین‌المللی و فعال‌سازی ظرفیت‌های بین‌المللی جامعةالمصطفی را جزء طرح‌های مهم پیش رو توصیف کرد و افزود: پویایی مرکز بین‌المللی ترجمه و نشر المصطفی و زیرمجموعه‌های آن به عنوان سرمایه‌ای ارزشمند، برکات فراوانی برای واحد‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جامعةالمصطفی خواهد داشت.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن اشاره به طرح‌های جدید معاونت پژوهش، با بیان اینکه لازم است برای دستیابی به جایگاه بلند انتشارات گام‌های جدی‌تری برداریم، بیان کرد: برپایی منظومه انتشارات بین‌المللی و فعال‌سازی روزافزون ظرفیت‌های والای جامعةالمصطفی در این زمینه، جزء طرح‌های مهم برشمرده می‌شود.

وی فعالیت نشر و انتشارات را یکی از مراحل مهم توزیع پیام معنوی، علمی و انسانی دانست و اظهار کرد: جامعة‌المصطفی وظیفه خود می‌داند تا در مسیر نشر و بسط گفتمان انقلاب اسلامی بیش از پیش کوشا باشد.

حجت‌الاسلام عباسی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئله انتشارات و نشریات رشد چشمگیری داشته است، گفت: در کشور سالانه حدود صدهزار عنوان کتاب چاپ می‌شود که نزدیک به هفت هزار عنوان آن در قم منتشر می‌شود.

وی افزود: جامعةالمصطفی بر آن است تا همکاری گسترده‌ای با مجموعه‌های دانشی کشور، به منظور دستیابی به قطب مهم تولید علم در همه عرصه‌ها، به ویژه علوم انسانی، داشته باشد و در معرفی سالیانه ده‌ها کتاب فاخر بین‌المللی در عرصه‌های مختلف دانشی و به زبان‌های گوناگون گام‌های جدی‌تری بردارد.
انتهای پیام
captcha