لزوم پرهیز از برگزاری هرگونه مراسم مذهبی در ارومیه
کد خبر: 3902927
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲

لزوم پرهیز از برگزاری هرگونه مراسم مذهبی در ارومیه

نائب رئیس شورای هیئات مذهبی ارومیه گفت: با توجه به صدا در آمدن زنگ خطر پیک دوم شیوع کرونا در استتن مسئولان هیات‌های مذهبی ارومیه ضروری است از برگزاری هرگونه تجمعات و مراسم عزاداری خودداری کنند.

لزوم پرهیز از برگزاری هرگونه مراسم مذهبی در ارومیهاکبر ابوالفتحی، نائب رئیس شورای هیئات مذهبی ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با اشاره به وظایف هیات‌های مذهبی در دوران کرونا اظهار کرد: هیات‌های مذهبی جزو اولین گروه‌های مردم‌نهاد بودند که با اطاعت از فرامین ولی امر مسلمین و در جهت حفظ سلامتی اعضا و خانواده‌های محترم‌شان، اقدام به تعطیلی مراسم دسته جمعی هفتگی کردند.

وی تصریح کرد: اما با وجود تعطیلی مراسمات، سایر برنامه‌های هیات تحت پویش 《هیات تعطیل نیست》 با برنامه‌ریزی و فعالیت حسینیان بزرگوار، بیشتر از گذشته تداوم داشت.

نائب رئیس شورای هیئات مذهبی ارومیه ادامه داد: برنامه‌هایی مانند تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند، مشارکت در ضدعفونی اماکن، تقدیر از مدافعان سلامت، برگزاری هیئت‌های مجازی و حتی زلزله‌زدگان قطور نیز فراموش نشده و هیات‌های مذهبی حمام و سرویس‌های بهداشتی سیار به آن مناطق ارسال کرد.

وی خاطر نشان کرد: این فعالیت‌ها نشانگر جایگاه ویژه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و قرآن کریم در قلوب حسینیان است که تعطیلی موقت مراسمات جمعی، نتوانست هیچ خلل و افولی برای این عشق عمیق ایجاد کند.

ابوالفتحی تصریح کرد: در حال حاضر با عنایت به عدم صدور مجوز فعالیت توسط ستاد مبارزه با کرونا، برای هیات‌های مذهبی و همچنین به صدا درآمدن زنگ خطر پیک دوم شیوع کرونا که استان را در وضعیت قرمز قرار داده، از مسئولان هیات‌های مذهبی خواسته شده است تا برگشتن به وضعیت سفید و صدور مجوز فعالیت، همچنان از برگزاری مراسمات جمعی خودداری کنند.

وی عنوان کرد: در صورت مشاهده چنین مراسمی که حتما به دلیل ناآگاهی مسئولین برگزار کننده از شرایط موجود است، از تمامی دلدادگان سیدالشهدا و اهل بیت(ع) درخواست داریم با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و توصیه مراجع عظام تقلید و پزشکان و مسئولان بهداشتی و درمانی کشور برای مقابله با کرونا از جمله عدم حضور در اجتماعات، ضمن عدم شرکت، مراتب را به متولیان امر گزارش کنند تا از وقوع یک فاجعه که نهایتا به نام تمام هیات‌ها ختم خواهد شد، جلوگیری شود.

انتهای پیام
captcha