راه‌اندازی ۳ پایگاه سیار ارائه خدمات بهداشتی به عشایر چالدران
کد خبر: 3903037
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳

راه‌اندازی ۳ پایگاه سیار ارائه خدمات بهداشتی به عشایر چالدران

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: در چالدران ۳ پایگاه سیار در جهت ارائه خدمات بهداشتی به عشایر کوچ رو همزمان با فصل کوچ راه اندازی خواهد شد.

راه‌اندازی ۳ پایگاه سیار ارائه خدمات بهداشتی به عشایر چالدرانبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل امور عشاری استان، علی ناجی، مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی، با اشاره به مسائل و مشکلات حوزه عشایر و مناطق ییلاقی چالدران اظهار کرد: امسال به دلیل شرایط خاص موجود در کشور به دنبال شیوع ویروس کرونا برنامه‌های خاص و ویژه‌بهداشتی در مناطق ییلاقی انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: در چالدران سه پایگاه سیار در جهت ارائه خدمات بهداشتی به عشایر کوچ رو همزمان با فصل کوچ راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان‌غربی با اشاره به پلاک‌کوبی و بیمه دام‌ها در راستای کوچ‌عشایر، خواستار ممانعت از ورود دام‌های فاقد پلاک رسمی به مراتع توسط مسئولین شهرستان شد.

ناجی از تهیه امکانات بهداشتی و درمانی، آب شرب سالم، غربالگری مرتبط با ویروس کرونا خبر داد و گفت: آرد مازاد مور نیاز عشایر نیز ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۶ هزار خانوار عشایری با ۳۰ هزار نفر جمعیت و بیش از ۲۲۰ هزار راس دام سبک و سنگین از شهرستان‌های شمال استان در مناطق ییلاقی چالدران مستقر می‌شوند، عنوان کرد: این تعداد عشایر به مدت ۷۵ روز در جهت تعلیف دام و تولید فرآورده های‌دامی و لبنی در ۲۲۰ منطقه ییلاقی این شهرستان استقرار می‌یابند.

ناجی با اشاره به اینکه کوچ عشایر از اول تیرماه شروع می‌شود، گفت: این عشایر از ۷۰ هزار هکتار از مراتع سر سبز چالدران بهره‌مند خواهند شد.

 

 

انتهای پیام
captcha