روند ساخت واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان خوی رضایت‌بخش نیست
کد خبر: 3903083
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵

روند ساخت واحدهای مسکونی زلزله‌زدگان خوی رضایت‌بخش نیست

استاندار آذربایجان‌غربی با ابراز نارضایتی از روند احداث واحدهای مسکونی برای زلزله‌زدگان قطور خوی گفت: اگر چه اقدامات خوبی در این منطقه انجام گرفته است، اما به هیچ‌وجه رضایت‌بخش نیست و گلایه‌های مردم در خصوص تعلل در روند ساخت واحدهای مسکونی کاملاً موجه است.

روند ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده قطور خوی به کندی پیش می‌رودبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی، محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی، روز گذشته، 16 خردادماه به همراه جمعی از مدیران استانی در بازدیدی 5 ساعته از مناطق زلزله‌زده قطور خوی ضمن شنیدن درخواست‌ها و دغدغه‌های مردم زلزله‌زده اظهار کرد: با وجود تلاش‌های انجام گرفته، اما به دلیل وجود عواملی چون کرونا و تعلل برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت بیمه، روند بازسازی مناطق زلزله‌زده مطابق برنامه‌ریزی‌ها به پیش نمی‌رود.

وی با انتقاد از کوتاهی شرکت بیمه در انجام تعهدات مورد توافق تصریح کرد: انتظار داریم شرکت بیمه در اجرای تعهدات خود و پرداخت خسارت درست و کامل به واحدهای مسکونی زلزله‌زده اهتمام جدی داشته باشد در غیر این صورت به محاکم قضایی شکایت خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: مردم مناطق زلزله‌زده به اندازه کافی دچار سختی و مشکل شده‌اند و این وظیفه دستگاه‌های اجرایی مسئول است که دسترسی مردم به ملزومات ساخت واحدهای مسکونی را تسهیل کنند.

وی به بنیاد مسکن و فرمانداری خوی دستور داد تا هر چه سریع‌تر در خصوص سرعت‌بخشی به روند احداث و هماهنگی‌های بانکی برای پرداخت تسهیلات بازسازی و معیشتی اقدام کنند.

شهریاری همچنین توجه ویژه به زنان سرپرست خانوار و بانوان سالمند بدون سرپرست را خواستار شد و عنوان کرد: فرمانداری باید نسبت به شناسایی و معرفی این افراد به نهادهای حمایتی اقدام کند.

آزادسازی حساب‌های بانکی خسارت بیمه اماکن روستایی، پرداخت وام سه میلیون تومانی کمک معیشتی برای همه مشمولین، تعیین تکلیف اماکن روستایی زلزله‌زده احداث شده در خارج از محدوده برای دریافت سریع خدمات حمایتی، استقرار ملزومات احداث واحدهای مسکونی و سیستم بانکی در مناطق زلزله‌زده، لزوم شناسایی و حمایت جدی از زنان سرپرست خانوار و بانوان سالمند بدون سرپرست و سرعت‌بخشی به احداث واحدهای مسکونی تخریب شده از جمله دستورات صریح استاندار آذربایجان‌غربی به دستگاه‌های متولی در این بازدید بود.

انتهای پیام
captcha