تلاش مجلس برای رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی
کد خبر: 3907847
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱

تلاش مجلس برای رفع مشکلات کتابخانه‌های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: با طرح مشکلات کتابخانه‌های عمومی و کتابداران در کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجلس، موانع توسعه کتابخانه‌های عمومی رفع خواهد شد.

ضرورت بازنگری در قانون تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومیبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، یعقوب رضازاده، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، امروز، 10 تیر ماه ضمن بازدید از کتابخانه مرکزی ارومیه با خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در این دیدار گفت: کتابخانه‌های عمومی به عنوان دانشگاه دائمی، تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات فرهنگی انجام می‌دهند، اما موانعی بر سر راه خود دارند.

وی افزود: وجود تعارض در قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی و عدم وجود منابع پایدار مالی از مهم‌ترین مشکلات کتابخانه‌های عمومی است. امید است با بازنگری قوانین از سوی نمایندگان مجلس یازدهم، کتابخانه‌های عمومی بیش از پیش در ارائه خدمات کتابخانه‌ای و فرهنگی به مردم گام بردارند.

معصومی با اشاره به اینکه رویکرد این نهاد بسترسازی مناسب برای استفاده اقشار مختلف است، عنوان کرد: در واقع در این رویکرد تبدیل کتابخانه‌ها به یک مرکز فرهنگی است و سعی در برگزاری برنامه‌های فرهنگی دارد.

وی تصریح کرد: نهاد امور کتابخانه‌ها، در واقع مجموعه‌ای فرهنگی است و امورات این اداره در داد و ستد کتاب خلاصه نمی‌شود.

یعقوب رضازاده، نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در این دیدار اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی با اخلاص به همه مردم خدمات ارائه می‌دهند و هر چقدر کودکان، جوانان، میان‌سالان و حتی سالمندان به کتابخانه سوق پیدا کنند جامعه‌ای سالم از نظر اجتماعی شکل خواهد گرفت.

رضازاده با اشاره به اینکه باید این مجموعه فرهنگی تقویت شود، افزود: با طرح مشکلات کتابخانه‌های عمومی و کتابداران در کمیسیون فرهنگی اجتماعی مجلس، موانع توسعه کتابخانه‌های عمومی رفع خواهد شد.

انتهای پیام
captcha