مؤسسات قرآنی متضرر از کرونا با اجاره‌بها دست به گریبان شدند
کد خبر: 3907883
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳

مؤسسات قرآنی متضرر از کرونا با اجاره‌بها دست به گریبان شدند

مؤسسات قرآنی کشور هنوز از ضرر‌های کرونا و تعطیلی کلاس‌های آموزشی کمر صاف نکرده‌اند که با اجاره‌بهای بالای مکان‌ مؤسسه دست به گریبان شدند.

وضعیت به وجود آمده از شیوع ویروس کرونا از اواخر زمستان سال 98، فعالیت مؤسسات قرآنی ـ مردمی کشور را نیز تحت تأثیر قرار داده است. اما داستان به اینجا ختم نمی‌شود، مؤسسات، هنوز از ضرر و زیان تعطیلی‌های کرونا‌ویروس رهایی پیدا نکرده‌ بودند که این بار با مانع بزرگتری مواجه شدند. با بالا رفتن قیمت مسکن و اجاره‌بها، بیشتر مؤسساتی که در مکان‌های استیجاری مشغول به فعالیت هستند، در معرض تعطیلی قرار گرفتند. 

سیدمهدی پورموسوی، مدیرعامل اتحادیه مدغم قرآنی سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: هنوز مؤسسات از ضرر و زیان کرونا‌ویروس رهایی پیدا نکرده بودند که مجبور شدند با هزینه سنگین اجاره‌بهای مکان مؤسسه، دست و پنجه نرم کنند.

وی با اشاره به اینکه باز هم مؤسسات تلاش می‌کنند تا خود را سر پا نگه‌ دارند، بیان کرد: مؤسسات سیستان و بلوچستان نیز علاوه بر این موضوع با مشکل بیمه فعالان قرآنی نیز دست به گریبانند. سعی کردیم تا مساعدت‌هایی را برای مؤسسات فراهم کنیم تا این دوران را پشت سر بگذارند.

پورموسوی ادامه داد: رایزنی‌ها و جلساتی با خیرین داشته‌ایم، از سوی دیگر وام‌های قرض‌الحسنه برای مؤسسات در نظر گرفتیم که سرانجام طی هماهنگی با سرپرست یکی از بانک‌های استان توانستیم برای 10 مؤسسه که در شرایط خاص‌تری بودند، مبلغ پنج میلیون تومان تسهیلات دریافت شد که برای تکمیل پرونده و فرآیند دریافت وام، به بانک مربوطه مراجعه داشتند.

مدیرعامل اتحادیه مدغم قرآنی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: با این اوصاف و وجود مشکلات، هنوز مؤسسات در زمینه تهیه و تولید ماسک، اقلام بهداشتی، گان‌های بیمارستانی و محلول ضد عفونی‌کننده و همچنین برگزاری دوره‌هایی به منظور فرهنگ‌سازی استفاده از اقلام بهداشتی در اجتماعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، فعال هستند.

وی با اشاره به جمع‌آوری گزارش فعالیت‌های آموزشی مؤسسات قرآنی استان به منظور دریافت یک میلیون وام بلاعوضی که اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور گفته‌ بود، بیان کرد: از تشکل‌های قرآنی استان درخواست شد تا فرم‌های گزارش‌هایشان را در کمترین زمان تکمیل و به اتحادیه استانی تحویل دهند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اتحادیه کشوری ارسال شود و از این مزایا هر چند اندک بهره‌مند شوند. طی همکاری با 23 مؤسسه قرآنی استان و با مشارکت دارالقرآن الکریم استان و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان، توانستیم مبلغ 57 میلیون و 500 هزار تومان را در قالب طرح مواسات به نیازمندان در مناطق محروم اهدا کنیم.

انتهای پیام
captcha