مسجد امام رضا(ع) در ارومیه کلنگ‌زنی شد
کد خبر: 3908319
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱

مسجد امام رضا(ع) در ارومیه کلنگ‌زنی شد

مراسم کلنگ‌زنی ساخت مسجد امام رضا(ع) در منطقه گلشهر ارومیه برگزار شد.

ساخت مساجد گامی مهم برا توسعه و ترویج دین استبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، مراسم کلنگ‌زنی ساخت مسجد امام رضا(ع) در منطقه گلشهر ارومیه ۱۲ تیر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، محمد حضرت‌پور، شهردار ارومیه و اعضای شورای شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام قریشی در این مراسم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم با محوریت اهمیت برپایی مساجد، اظهار کرد: خداوند در قرآن مؤمنان و اهل ایمان را آبادکنندگان مساجد معرفی می‌کند که این کار آن‌ها نشان از ایمان و اعتقادشان است که در مسیر ساخت مساجد قدم برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه انجام چنین کارهای فرهنگی و مذهبی باید تداوم داشته باشد، افزود: ساخت مسجد یکی از حسنه‌های ماندگار است که ثواب آن حتی پس از فوت فرد نیز شامل حالش می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه گلشهر یکی از مناطقی است که با ساخت مسکن مهر در آن نیاز به مسجد بود، ادامه داد: در سطح ارومیه، محلات و مناطق مختلفی نیز هستند که برای ساخت مسجد در آن محلات نیز اعضای شورای شهر باید همت به خرج دهند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: مساجد، مراکز دینی و فرهنگی هر محله‌ای هستند که باید مورد توجه قرار گرفته و نسبت به فعال کردن مساجد و جذب مشارکت مردمی برای ساخت مساجد نهایت تلاش را کرد.

وی با بیان اینکه ساخت مساجد می‌تواند در توسعه دین مؤثر باشد، تصریح کرد: از گذشته‌های دور علما برای توسعه و ترویج دین اقدام به ساخت مسجد یا یک مرکز علمی در شهرها می‌کردند و از همین مساجد برنامه‌ریزی و فرهنگ‌سازی برای تبلیغ دین شکل می‌گرفت.

یادآور می‌شود، مسجد امام رضا(ع) گلشهر با پیگیری اهالی، شهردار و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه از سوی شهرداری ارومیه احداث می‌شود و این منطقه به علت احداث مسکن مهر، نیاز بسیار زیادی به مسجد داشت.

انتهای پیام
captcha