ساخت ۶۵۵ واحد مسکن مددجویی در آذربایجا‌ن‌غربی
کد خبر: 3908404
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹

ساخت ۶۵۵ واحد مسکن مددجویی در آذربایجا‌ن‌غربی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۶۵۵ واحد مسکن مددجویی در سطح استان ساخته و تحویل داده شده است.

ساخت ۶۵۵ واحد مسکن مددجویی در آذربایجا‌ن‌غربیعزیز سهندی، مدیرکل کمیته امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه اشتغالزایی در سال‌های اخیر به هدف‌گذاری اصلی کمیته امداد تبدیل شده است، اظهار کرد: برای همین منظور اجرای ۷۵۰ طرح اشتغالزایی از ابتدای سال جاری در سطح استان اجرا شده که با بهره‌برداری از آن برای بسیاری از مددجویان شغل ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها در مجموع دو هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: در سه ماهه نخست سال جاری ۲۷۹ مددجو صاحب شغل شده و ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز تسهیلات اشتغالزایی در این مدت پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه اشتغالزایی پایدار در دستور کار این کمیته است، ادامه داد: تسهیلات پرداختی به مددجویان اغلب مربوط به مشاغل خانگی، کشاورزی و دامپروری بوده و برای پرداخت این تسهیلات نیز شرایط بانک‌های عامل به نسبت سایر تسهیلات آسان‌تر است.

وی با بیان اینکه در کنار اشتغالزایی، ساخت مسکن مددجویی نیز یکی از دغدغه‌های مهم کمیته امداد است، بیان کرد: تاکنون در سطح استان ۶۵۵ واحد مسکونی مددجویی ساخته شده و در اختیار مددجویان قرار گرفته است.

سهندی با بیان اینکه علاوه بر ساخت مسکن، کمیته امداد هزینه تعمیرات خانه‌های مددجویان را نیز پرداخت می‌کند، گفت: چهار هزار واحد مسکونی مددجویی نیز در این راستا مورد تعمیر قرار گرفته که هزینه آنها ۶۰ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به همکاری سایر نهادها در ساخت واحدهای مسکونی تصریح کرد: در برخی شهرستان‌ها زمین‌های تخصیص یافته به مددجویان تحت پوشش با هماهنگی نهادهای حمایتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی انجام گرفته و بنیاد مسکن تسهیلات آنها را پرداخت می‌کند.

انتهای پیام
captcha