سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه خورشیدی در موقوفات آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3909326
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه خورشیدی در موقوفات آذربایجان‌غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: از محل توسعه و سرمایه‌گذاری موقوفات برای احداث نیروگاه خورشیدی در تعدادی از موقوفات سطح استان سرمایه‌گذاری می‌شود.

سرمایه‌گذاری برای احداث نیروگاه خورشیدی در موقوفات آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی،روز گذشته،‌ 17 تیر ماه در بیست و نهمین جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری با تأکید بر ضرورت احیا و سرمایه‌گذاری در حوزه موقوفات اظهار کرد: ایجاد واحدهای بومگردی، راه‌اندازی مراکز تفریحی ـ تجاری و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مانند تولید برق از جمله بخش‌هایی است که می‌توان سرمایه‌گذاری در آنها انجام داد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری از طریق موقوفات باعث ایجاد منابع درآمدی و هزینه در انجام کارهای عام‌المنفعه می‌شود، افزود: امروزه برای درآمدزایی باید همگام با تکنولوژی برنامه‌ریزی انجام گرفته و هدف‌گذاری‌های لازم در این ارتباط نیز انجام گیرد.

جوانبخت با اشاره به اینکه چندین موقوفه در سطح استان وجود دارد که امکان‌سنجی لازم برای سرمایه‌گذاری بر روی آنها باید انجام شود، ادامه داد: استفاده از نظر کارشناسان و اطمینان از بازگشت سرمایه باید در این طرح‌ها حتماً مدنظر قرار بگیرد.

وی بیان کرد: طبق مصوبات جلسه امروز، مقرر شد تا در امامزاده غریب حسن ارومیه نیروگاه خورشیدی از محل توسعه و سرمایه‌گذاری موقوفات احداث شود و همچنین اقدامات لازم برای امکان‌سنجی احداث نیروگاه خورشیدی در امامزاده سیدبهلول و شیخ نوائی خوی و موقوفه صوفی‌زاده پیرانشهر در دستور کار قرار بگیرد.

جوانبخت تصریح کرد: در صورت نتیجه‌بخش بودن این سرمایه‌گذاری‌ها سعی خواهد شد تا طرح‌های بیشتری در سطح استان انجام شود و در کنار احداث نیروگاه خورشیدی و ایجاد واحدهای بومگردی، طرح‌های نوین نیز برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود.

انتهای پیام
captcha