نتیجه سهل‌انگاری در حفظ حجاب نابودی جامعه را فراهم می‌کند
کد خبر: 3909762
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

نتیجه سهل‌انگاری در حفظ حجاب نابودی جامعه را فراهم می‌کند

در بیانیه بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب آمده است: نتیجه‌ سهل‌انگاری و بی‌توجهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.

نتیجه سهل‌انگاری در حفظ حجاب نابودی جامعه را فراهم می‌کندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، بسیج طلاب و روحانیون آذربایجان‌غربی به مناسبت گرامیداشت هفته عفاف و حجاب بیانیه‌ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيْم

یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لازْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنی‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً؛[احزاب/۵۹]

حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان و برای کمال و رشد شخصیت انسانی فرض شده است تا سلامت جامعه و نفس و نسل را محقق کند.

در شرایطی که بدخواهان نظام اسلامی و استکبار جهانی در شبیخون گسترده فرهنگی قصد دارند این عزت و افتخار زن مسلمان را هتک کنند و با شبهه و تمسخر در تلاشند این زینت بندگی را از آنان بگیرند، وظیفه اصلی به دوش خود بانوان و دختران ماست.

روزی که برادران و خواهرانِ انقلابی و مؤمن ما در مسجد گوهرشاد با نثار خون خود از حجاب و عفاف صیانت کردند و امروز در هجمه‌ رسانه‌ها، ماهواره‌ها و فضای مجازی، بصیرت و معرفتِ دینی و تفکّر ناب اسلامی سلاحِ مبارزه و صیانت از عفّت و پاکی زنان و مردانِ ماست.

نتیجه‌ سهل‌انگاری و مسامحه در امرِ دین و بی‌توجّهی به فرهنگ عفت و پوشیدگی، گسست خانواده‌ها و رشد مفاسد اخلاقی در جامعه است که مقدّمات سقوط و نابودی یک جامعه را فراهم می‌کند.

عزت و عظمت و جایگاه ارجمند زنان در اندیشه والای اسلامی، هدیه پیامبر بزرگواری است که در دوران زنده به گور کردن دختران و کالا بودن زن بر نقش بی‌بدیل او در تکمیل خلقت و رسالت انسان تاکید کرده، زن را مایه آرامش و انس و از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی دانست، بهشت را زیر پای مادران معرفی کرد و تجلی مقام والای زن را در مروارید هستی، سرور زنان عالم، حضرت انسیه حوراء، فاطمه زهرا (س) قرار داد تا زنان در تمامی اعصار با الگوگیری از ایشان، قدر گوهر ذاتی خود را دانسته و با حفظ متانت، وقار و عفاف، رسالت گران‌سنگ خود در رشد و هدایت قافله بشری به سوی قله‌های بلند «إِنَّکَ کَادِحٌ إِلَی رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلَاقِیهِ» را ایفا کنند.

سازمان بسیج طلاب وروحانیون آذربایجان‌غربی ضمن تأکید بر تبیین ارزش‌های فاطمی در جامعه و دعوت تمامی زنان جهان به فرامین حضرت ختمی مرتبت، پیام‌آور رحمت مبنی بر عفت و عزت فاطمی، اعلام می‌دارند: مسئولان فرهنگی و مدیران سازمان‌های متولی، رسانه‌ها، دستگاه‌های تربیتی و ارشادی موظفند ضمن حمایت از حجاب، این ارزش الهی، این افتخار و عزت زن مسلمان را تمجید و تحسین کنند و جهت شناساندن محتوای حجاب و عفاف برنامه‌ریزی کرده و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر عنوان و نامی جلوگیری کنند، تا جوانان پاک انقلابی ما بتوانند در کمال آرامش روحی جسمی، اجتماع را به محیط کار و تلاش تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین کنند.

همچنین صیانت از حریم اخلاقی جامعه مستلزم توجه جدی به مقوله امر به معروف و نهی از منکر است،لازم است مؤمنین تلاش گسترده‌ای در ترویج و صیانت از ارزش‌های اسلامی داشته باشند.

انتهای پیام
captcha