رعایت حجاب به عنوان یک مطالبه جدی مردم تقویت شود
کد خبر: 3909996
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱

رعایت حجاب به عنوان یک مطالبه جدی مردم تقویت شود

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: نهادهای متولی و مبلغان مذهبی در طول سال‌های گذشته موفق نشدند تا رعایت حجاب را به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه نهادینه کنند.

رعایت عفاف و حجاب باید به عنوان یک مطالبه مردمی در جامعه نهادینه شودبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، روز گذشته، ۲۱ تیر ماه، در جلسه بنیاد عفاف و حجاب استان با اشاره به اینکه عفاف و حجاب همانند سایر احکام دینی نیاز به تبلیغ دارد، اظهار کرد: نهادهای متولی و مبلغان مذهبی در طول سال‌های گذشته موفق نشدند تا رعایت حجاب را به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه تبلیغ عفاف و حجاب در جامعه آنگونه که باید و شاید انجام نشده است، تصریح کرد: عدم توجه به تبلیغ این موضوع در تبلیغات شهری نیز به وضوح قابل مشاهده است چرا که در این تبلیغات به جای توجه به احکام و خیر اخروی، بیشتر به جنبه‌های مادی‌گرایی و دنیاطلبی توجه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی عدم توجه به رعایت دستورالعمل‌های عفاف و حجاب در ادارات و دستگاه‌ها را یکی دیگر از موارد بی‌توجهی به موضوع عفاف و حجاب دانست و گفت: رعایت عفاف و حجاب وظیفه شرعی همه است و هرکسی به نوبه خود باید به این وظیفه عمل کند.

وی با اشاره به اینکه برای رعایت عفاف و حجاب باید جامعه دانشگاهی و حوزه‌های علمیه با هم‌اندیشی راهکارهای مناسب و عملی برای رعایت این حجاب پیدا کنند، افزود: برای این منظور باید موانع و مشکلات پیش روی عفاف و حجاب بررسی شود و تمام ابعاد اجتماعی، دینی و اقتصادی آن در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام قریشی برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با هدف تبیین اهمیت عفاف و حجاب در جامعه را یکی از روش‌های مهم تبلیغ این موضوع برشمرد و اضافه کرد: عملیاتی کردن شرایط خرید و دسترسی آسان به اقلام و پوشاک عفاف و حجاب و تخصیص کمک هزینه‌ها برای افراد باحجاب و حمایت از آنها از دیگر راه‌های ترویج حجاب و عفاف در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه صدمات و خسارات ناشی از عدم رعایت عفاف و حجاب تنها متوجه بانوان نیست، ادامه داد: هنگامی که یک زن بدون رعایت حجاب در جامعه حضور پیدا می‌کند این حضور وی باعث جلب توجه نگاه‌ها نامحرم شده و در نتیجه این نگاه‌ها، روابط بین زن و شوهرها در خانه با مشکل مواجه شده و صمیمیت‌ها از بین می‌رود.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه از بین رفتن علاقه و احترام بین خانواده، زمینه متزلزل شدن بنیاد آن را فراهم می‌کند، عنوان کرد: اگر امروزه در جوامع غربی نیز بنیان خانواده‌ها متزلزل شده و طلاق در این کشورها آمار بالایی است منشا و ریشه آن به همین عدم رعایت حجاب و عفاف در جامعه برمی‌گردد.

انتهای پیام
captcha