غدیر متعلق به همه مسلمانان است
کد خبر: 3913631
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲

غدیر متعلق به همه مسلمانان است

امام جمعه تکاب بیان کرد: غدیر متعلق به همه مسلمانان و محور وحدت امت اسلامی است و کسی حق ندارد با جهل یا اطلاعات ناقص، مطالب اختلافی در خصوص ولایت و غدیر منتشر کند.

حوزه‌های علمیه خطبه پیامبر(ص) در روز غدیر را تشریح کنندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام عیسی برادری، امام جمعه تکاب، روز گذشته، ۹ مرداد ماه در جلسه بنیاد غدیر شهرستان تکاب با موضوع برنامه‌های دهه ولایت (از قربان تا غدیر) اظهار کرد: غدیر متعلق به همه مسلمانان است و محور وحدت امت اسلامی است و کسی حق ندارد با جهل یا اطلاعات ناقص، مطالب اختلافی در خصوص ولایت و غدیر منتشر کند.

وی افزود: بسیاری از راویان واقعه غدیر از بزرگان اهل سنت هستند و نباید کسی این موضوع رو به دستاویزی برای ایجاد فتنه و درگیری در بین مسلمانان قرار دهد. برای همگرایی و تقویت انسجام و همدلی در دهه امامت، روحانیون شیعه و سنی تکاب محافل علمی و دورهمی دوستانه ولایی برگزار خواهند کرد.

برادری افزود: در دوران محدودیت‌های کرونایی، شهر باید فضاسازی شده و ایام جشن فضای محلات، شادی‌بخش باشد و در ایام دهه ولایت، استفاده از پتانسیل فضای مجازی، لازم است. پرداختن به بحث محتوایی و تشریح خطبه پیامبر کرم صلی الله علیه و آله در غدیر خم و دهه ولایت از وظایف حوزه‌های علمیه است.

وی تصریح کرد: کمک‌رسانی به نیازمندان جامعه و تأمین بخشی از معیشت همشهریان بی‌بضاعت سیره امیرالمؤمنین(ع) است و همه به آن اهتمام ویژه خواهند داشت.

انتهای پیام
captcha