آغاز فعالیت نخستین موکب بانوان آذربایجان غربی
کد خبر: 3913751
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲

آغاز فعالیت نخستین موکب بانوان آذربایجان غربی

رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌غربی از آغاز فعالیت نخستین موکب خواهران استان با توزیع بسته‌های معیشتی در غدیر خم خبر داد.

آغاز فعالیت نخستین موکب خواهران آذربایجان‌غربی از عید غدیرسیدحسن حسینی، رئیس ستاد عتبات عالیات آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه تاکنون ۲۸ موکب در سطح استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: ثبت‌نام این موکب از خرداد ماه آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

حسینی با بیان اینکه در میان این موکب‌ها، یک موکب نیز متعلق به خوهران است، افزود: این موکب نخستین موکب خواهران استان است که از عید غدیرخم فعالیت خویش را آغاز می‌کند و این موکب در وهله اول اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی کرده و سپس با حضور در عراق اقدام به خدمت به زائران می‌کند.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی برای ثبت‌نام موکب‌ها وجود ندارد، ادامه داد: افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به سامانه www.mokeb.trii.ir با تکمیل اطلاعات خود نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

حسینی با بیان اینکه تعداد ثبت‌نام موکب‌ها امسال افزایش داشته است، بیان کرد: از آنجایی که هنوز تکلیف برگزاری مراسم اربعین مشخص نیست و ستاد ملی کرونا در ایران و عراق نیز در این باره تصمیم خاصی را اتخاذ نکرده‌اند و بنابراین ثبت‌نام موکب‌ها طبق روال سال‌های گذشته انجام می‌پذیرد. از طرفی باید به این موضوع نیز اشاره کرده که فعالیت موکب‌های استان تنها محدود به اربعین نیست و از این پس این موکب‌ها آمادگی خواهند داشت تا در صورت لزوم به هنگام وقوع بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل به کمک مردم بشتابند.

وی در پایان با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌ها از طریق ستاد عتبات عالیات به موکب‌داران اعلام شده است، افزود: اگر ستاد پیشگیری کرونا عراق و ایران با هم هماهنگی لازم را داشته باشند مشکل دیگری برای اعزام موکب وجود ندارد.

 

انتهای پیام
captcha