اجرای طرح قرآنی «ایلاف» در ۹۱ نقطه کشور
کد خبر: 3914372
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵

اجرای طرح قرآنی «ایلاف» در ۹۱ نقطه کشور

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به اجرای طرح «ایلاف» از حضور ۱۸۲۷ داوطلب از ۹۱ شعبه بیت‌الاحزان در این طرح خبر داد.

حجت‌الاسلام علی‌رضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به اجرای طرح قرآنی «ایلاف» از سوی این مؤسسه در كشور گفت: این طرح شامل حفظ مجازی و غیرحضوری یک جزء از آیات قرآن کریم در 2 ماه تابستان است كه در شعبه‌های این مؤسسه در نقاط مختلف كشور اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح قرآنی ایلاف به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان امسال برای اولین بار و به‌صورت مجازی در سطح شعب بیت‌الاحزان و دیگر مؤسسات قرآنی راه‌اندازی شد.

شاهسونی یادآور شد: از ابتدا قرار بود این طرح به‌صورت حضوری برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا شیوه برنامه با تغییراتی مواجه شد تا در فضای مجازی و در قالب تماس تلفنی و آنلاین برگزار شود.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور با بیان اینكه برنامه آموزشی این طرح حفظ یک جزء قرآن کریم در طول دو ماه تابستان است، گفت: در این طرح تابستانه که از 24 تیرماه آغاز شد و با استقبال 1827 داوطلب از 91 شعبه بیت‌الاحزان همراه بود، حفاظ تاکنون موفق به حفظ نزدیک به ۱۰ صفحه از قرآن کریم شده‌اند.

وی بیان كرد:‌ در رتبه‌بندی که بنابر تعداد ثبت‌نامی‌ها در شعب بیت‌الاحزان انجام شده است، شعبه شهید ابراهیم هادی شهرستان داراب با 79 شرکت‌کننده رتبه اول و شعبه‌های فسا، خرامه و قائمیه به ترتیب 78، 73 و 64 نفر در رتبه‌های دوم تا پنجم قرار دارند.

شاهسونی اظهار كرد: همچنین در رتبه‌بندی شهرستانی، شهرستان‌های کازرون، فسا، داراب و لار نیز به ترتیب با 238، 220، 171 و 117 ثبت‌نامی از نظر تعداد داوطلبان حفظ در رتبه‌های اول تا چهارم قرار دارند.

انتهای پیام
captcha