مادر شهید «مخترع» آسمانی شد
کد خبر: 3916013
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴

مادر شهید «مخترع» آسمانی شد

«لطیف‌خانم طلعت» مادر شهید والامقام «مرتضی مخترع» از شهدای شهرستان زنجان به دلیل بیماری و کهولت سن به فرزند شهیدش پیوست.

مادر شهید مخترع آسمانی شدبه گزارش ایکنا از زنجان، «لطیف‌خانم طلعت» مادر شهید والامقام «مرتضی مخترع» از شهدای شهرستان زنجان به دلیل بیماری و کهولت سند دعوت حق را لبیک گفت. پیکر این مادر شهید پس از تشییع در بهشت زهرا(س) زنجان به خاک سپرده شد.

گفتنی است جهت حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مراسم خاصی برای این مادر شهید و اسوه صبر برگزار نخواهد شد.

لازم به ذکر است مرتضی مخترع چهاردهم تیرماه سال 1341 در اروميه دیده به جهان گشود.

پدرش كارمند راه و ترابری بود و خانواده‌ او به دليل شغل پدر از اروميه به قزوين و سپس زنجان منتقل شدند. كودكی مرتضی با آرامش گذشت. به كارهای صنعتی و فنی علاقمند بود و از اين رو دوست داشت تا در آينده تراشكار شود. مدرك مكانيك را در كرج با نمره عالی دريافت كرد. مدتی نيز در شهرك صنعتی البرز قزوين مشغول به‌كار شد.

با شروع انقلاب به زنجان بازگشت و به فعاليت‌های سياسی و مذهبی مشغول شد. مرتضی مخترع بعد از گذراندن دوره كمك‌های اوليه در تاريخ بيست و چهارم آبان 1359 به جبهه آبادان اعزام شد.

بهار سال 1360 رو به پايان و جبهه جنوب نيز گرمتر از همه جا بود. دشمن در منطقه‌ فياضيه پاتك زده بود و مرتضی برای تخليه مجروحان با آمبولانس عازم منطقه جنگی شد. مجروحی بر دوش داشت كه خمپاره‌ای از سوی نيروهای بعثی به بدن او اصابت كرد و اين جوان رشيد و با ايمان در ششمين روز خرداد سال 1360 در سن بيست و يك سالگی به خیل شهدا پیوست و در گلزار شهدای زنجان آرام گرفت.

انتهای پیام
captcha