مباهله روزی برای اثبات برتری حضرت علی(ع) است
کد خبر: 3916503
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸

مباهله روزی برای اثبات برتری حضرت علی(ع) است

مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی گفت: مباهله حقانیت پیامبر(ص) و دین اسلام، فضیلت آل کساء(ع) و وصایت و برتری حضرت علی(ع) را اثبات کرد.

مباهله روزی برای اثبات وصایت و برتری حضرت علی(ع) استبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام رضا میرزایی، مسئول بنیاد مهدویت استان، ۲۴ مردادماه در مراسم مجازی از غدیر تا مباهله، با بیان اینکه غدیر یکی از وقایع مسلم تاریخ اسلام است، اظهار کرد: مسئله غدیر را هم علمای شیعه و هم علمای اهل تسنن نقل کرده‌اند و حتی علامه امینی در کتاب الغدیر، تمام احادیث اهل تسنن در مورد غدیر را جمع‌آوری کرده است و این نشان از روی دادن حتمی این روز است.

وی با بیان اینکه علامه امینی در کتابش نقل می‌کند که واقعه غدیر توسط ۱۱۰ نفر از صاحبه پیامبر اسلام(ص) نقل شده است، افزود: ۱۲۴ هزار نفر در آخرین حج پیامبر اسلام(ص) در واقعه غدیر حضور داشته و شاهد این واقعه بودند.

مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه غدیر و مهدویت در امتداد یکدیگر هستند، گفت: این وعده الهی است که اسلام در تمام جهان گسترش خواهد یافت و برای همین منظور رسالت پیامبر اسلام(ص) باید با تعیین جانشین برای وی ادامه می‌یافت.

وی با اشاره به اینکه غدیر حلقه اتصال بین مهدویت و بعثت است، تصریح کرد: اگر غدیر نبود بی‌شک مهدویت نیز وجود نداشت و باید گفت که غدیر یک موضوع تثبیت شده و حتمی در اسلام است که کسی نمی‌تواند آن را انکار کند.

میرزایی با اشاره وقایع روز مباهله نیز گفت: پیامبر اسلام(ص) با نوشتن نامه‌ای به بزرگ نجران آن‌ها را به دین اسلام دعوت کرد و بزرگان نجرانی هیئتی برای بررسی دلایل نبوت پیامبر اسلام(ص) به مدینه فرستادند و در نهایت نجرانیان به عقاید خود پافشاری کرده و حاضر به پذیرش اسلام نشدند.

وی تصریح کرد: سرانجام خداوند در آیه ۶۱ سوره آل عمران به مباهله دستور داد و مباهله در لغت به معنی نفرین و لعن کردن یکدیگر است و در نتیجه پیامبر(ص) به همراه حضرت علی(ع) مصداق انفسنا، حضرت زهرا(س) مصداق نسائنا امام حسن و حسین(ع) مصداق ابنائنا در آیه مباهله در محل واقعه حضور پیدا کردند.

مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی گفت: بزرگان مسیحی نجران با مشاهده اینکه پیامبر اسلام(ص) تمام عزیزان و نزدیکان خود را برای مباهله آورده است از مباهله انصراف داده و در نهایت مصالحه کردند که مسیحیان تحت حاکمیت حکومت اسلام با صلح زندگی کنند. مباهله حقانیت پیامبر(ص) و دین اسلام، فضیلت آل کساء(ع) و وصایت و برتری حضرت علی(ع) را اثبات کرد.

انتهای پیام
captcha