بیانیه جنبش جهاد اسلامی در سالگرد به آتش کشیدن مسجد‌الاقصی
کد خبر: 3917969
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵

بیانیه جنبش جهاد اسلامی در سالگرد به آتش کشیدن مسجد‌الاقصی

جنبش اسلامی جهاد اسلامی فلسطین در پنجاه و یکمین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی این اقدام را نه یک حادثه بلکه جنایتی سازمان‌دهی شده دانست و اعلام کرد: هنوز فرزندان عاملان این جنایت در همان مسیر تکرار ظلم به فلسطینیان گام برمی‌دارند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از القدس نیوز، جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و یکمین سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌های افراطی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: پنجاه و یک سال پس از آتش زدن مسجد الاقصی، از مقدس‌ترین اماکن برای مسلمانان می‌گذرد و این مسجد هنوز تحت سلطه اشغالگران و غارتگران قرار دارد و کسانی که در اطراف آن زندگی می‌کنند، همچنان سخت‌ترین انواع شکنجه‌های جسمی و روحی را از سوی کسانی که دشمن‌ترین مردم نسبت به اهل ایمان هستند تجربه می‌کنند.
 
در ادامه این بیانیه آمده است: پنجاه و یک سال از آتش زدن مسجد مبارک الاقصی به دست صهیونیست افراطی «مایکل دنیس روهن» می‌گذرد که نفرت خود را در محل معراج پیامبر خالی کرد تا در کنار این آتش، بسیاری از وجدان‌هایی که سکوت، تحقیر و فرومایگی را پیشه کردند نیز بسوزند. گروه اندکی برای مواجهه با شعله‌های آتش با امکانات ساده موجود و در این میدان، تنها بودند و با دست خالی با آتش مقابله کردند.

جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که این جنایت، نه یک عمل زودگذر و نه یک واقعه استثنایی بود بلکه یک عمل سازمانهی شده بود و فرزندان آن جنایتکار همچنان در مسیر او گام برمی‌دارند.
 
این جنبش در بیانیه خود همچنین افزود: طرح‌های عادی‌سازی و خیانت، موفق به از بین بردن احترام به مسجد الاقصی از قلب ما نخواهند شد.
 
جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پایان از ملت‌های اسلامی درخواست کرد امکانات خود را برای بازپس‌گیری محل معراج پیامبر اکرم(ص) به کار گیرند و توافق‌نامه‌های ننگین با رژیم صهیونیستی را محکوم کنند. این جنبش فلسطینیان را برای مقابله با دشمن، به وحدت و کنار گذاشتن اختلافات دعوت کرده است.
انتهای پیام
captcha