همکاری‌ جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با آموزش و پرورش
کد خبر: 3920726
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱

همکاری‌ جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با آموزش و پرورش

مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در فازهای اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای در جهت آموزش و مشاوره یا اداره‌کل آموزش و پروش استان همکاری می‌کند.

توسعه همکاری‌های جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با آموزش و پرورش در راستای اجرای کیفی فاز سه طرح ملی مشاغل خانگیبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، به‌نقل از روابط عمومی واحد جهاد دانشگاهی استان، 12 شهریور، محمدرضا دیلمقانی، مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی، در راستای توسعه همکاری‌های فی‌مابین در خصوص اجرای کیفی فاز سه طرح ملی مشاغل خانگی در آذربایجان‌غربی، با علی‌اکبر صمیمی، معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر اشتغال جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با تشریح گزارشی از وضعیت اجرای طرح ملی مشاغل خانگی در استان اظهار کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق کارآفرینی امید و جهاد دانشگاهی آغاز شده است.

وی گفت: این طرح در سه فاز شامل شناسایی رسته‌های شغلی، ثبت‌نام متقاضیان و پایش اولیه، شناسایی پشتیبانان، مشاوران و برگزاری کارگاه‌های آموزشی و عملی، همچنین ارائه مشاوره عمومی و تخصصی رایگان برای متقاضیان مشاغل خانگی در فاز دوم و در نهایت در فاز سوم با شناسایی و همکاری تسهیلگران استانی در رسته‌های مختلف، انجام مراحل اتصال به بازار و بنگاه‌های بالا دستی به طور کامل به مرحله اجرا در آمده است.

دیلمقانی در ادامه با اعلام این که براساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در فازهای اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای در جهت آموزش، مشاوره، توانمندسازی، شناسایی و اتصال به بازار برای متقاضیان کسب و کارهای خانگی اهتمام کامل خود را انجام داده است و این توانایی را دارد تا با ایجاد بستر لازم برای ایجاد شغل پایدار برای متقاضیان مشاغل خانگی همکاری‌های مشترکی را با سایر ادارات و ارگان‌های دولتی علی‌الخصوص مراکز یادگیری محلی که پتانسیل بسیار بالایی در این خصوص را دارند همکاری کند.

وی عنوان کرد: همکاری فی‌مابین آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با جهاد دانشگاهی استان در این طرح مایه امیدواری و کمک به ایجاد اشتغال پایدار برای متقاضیان مشاغل خانگی در ادامه این طرح است.

فعالیت 53 مرکز سوادآموزی

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: به منظور توسعه، حمایت و اشتغال‌زایی در راستای توسعه طرح ملی مشاغل خانگی در استان تفاهم‌نامه همکاری با جهاد دانشگاهی بسته می‌شود.

صمیمی با اشاره به فعالیت ۵۳ مرکز یادگیری سوادآموزی در سطح استان تصریح کرد: به منظور جذب حداکثری سوادآموز و برای ایجاد رغبت جهت حضور سوادآموزان در مراکز علاوه بر سوادآموزی مهارت‌آموزی، حرفه آموزی نیز آموزش داده می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هدف ما علاوه بر سوادآموزی در مراکز تبدیل مراکز به کارگاه‌های تولیدی کوچک برای اشتغال‌زایی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی پیشرفت جامعه را در گرو ایجاد مراکز تولیدی خرد دانست و اظهار کرد: برای رهایی از مشکلات معیشتی باید به کارگاه‌های تولیدی خرد توجه کرد.

وی گفت: مراکز یادگیری با حمایت و پشتیبانی به بازار بین‌المللی اینترنتی چیگل و بازار داخلی ملی پیمیشه برای فروش محصولات و تولیدات خود با همکاری مرکز جهاد دانشگاهی متصل می‌شوند.

انتهای پیام
captcha