هزینه نذری محرم صرف آزادی یک زندانی شد
کد خبر: 3921708
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

هزینه نذری محرم صرف آزادی یک زندانی شد

مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی اظهار کرد: یک زندانی محکوم به قصاص پس از ۲۷ سال حبس با اهدای هزینه نذری امام حسین(ع) از سوی خیران و رضایت اولیای دم آزاد شد.

زندانی محکوم به قصاص با پول غذای نذری امام حسین(ع) آزاد شدحمزه بروجنی، مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، در ارتباط با جزئیات آزادی یک زندانی محکوم به قصاص در ارومیه اظهار کرد: این متهم که محمدرضا نام دارد در سال 72 یک مرد جوان را به قتل می‌رساند که با شکایت اولیای دم و با حکم قاضی به قصاص محکوم می‌شود.

وی افزود: از آن زمان تا به امروز این فرد در زندان به سر برده و تلاش‌ها برای کسب رضایت از شاکیان پرونده ادامه داشت از سویی برای تأمین هزینه دیه مقتول نیاز به مشارکت خیران بود. در نهایت با تلاش‌های انجام شده و مشارکت دو خیر در پرداخت 80 درصد از مبلغ دیه، 5 نفر از اولیای دم رضایت داده و این فرد از چوبه اعدام رهایی یافت و پس از تحمل 27 سال حبس، آزاد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های مسئولان زندان برای آزادی این فرد بیان کرد: همه این تلاش‌ها تنها معطوف به آزادی متهم نبوده، بلکه با توجه به نبود سرپناه، شغل و وابستگان نزدیک، مقدمات لازم برای اسکان و اشتغال این فرد نیز انجام شده است.

بروجنی با اشاره به کمک‌های خیران برای آزادی زندانیان تصریح کرد: یکی از خیرینی که در آزادی این فرد تأثیرگذار بود هدف از انجام این کار را خشنودی اهل بیت(ع) عنوان کرد چرا که هر ساله ایام محرم اقدام به توزیع نذری می‌کرد که امسال به دلیل شیوع کرونا هزینه آن نذری را به آزادی زندانیان اختصاص داده است.

وی با اشاره به خشنودی آن خیر از ادای نذرش در جهت آزادی زندانیان،‌ اظهار کرد: همانگونه که این خیر تصمیم گرفته است در سال‌های آینده نیز نذرش را به این نحو ادا کند از سایر خیران نیز درخواست می‌شود با اهدای نذورات خود شادی و آزادی را برای بسیاری از زندانیان فراهم کنند.

انتهای پیام
captcha