اجرای برنامه‌ «چهل برگ حماسه» در آذربايجان‌غربی
کد خبر: 3922636
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

اجرای برنامه‌ «چهل برگ حماسه» در آذربايجان‌غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از اجرای برنامه فرهنگی با عنوان «چهل برگ حماسه» به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در این استان خبر داد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی با عنوان «چهل برگ حماسه» در چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس آذربايجان‌غربیخدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌های این نهاد به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار کرد: این نهاد به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سطح استان 40 برنامه فرهنگی تحت عنوان «چهل برگ حماسه» اجرا می‌کند.

وی افزود: در قالب این طرح برنامه‌های مختلفی از جمله نشست و بررسی و معرفی کتاب‌های حوزه دفاع مقدس، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، عصر شعر، نمایش‌نامه‌خوانی، خاطره‌گویی و نمایش عکس و کتاب برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا، محور برنامه‌های امسال در فضای مجازی بوده و سعی می‌شود با استفاده از ظرفیت این فضا نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری این برنامه‌ها تنها محدود به مقطع خاصی نیست، گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال به ترتیب اجرا خواهد شد.

معصومی با اشاره به نقش کتاب در مستندنگاری خاطرات دفاع مقدس، تصریح کرد: با استفاده از کتاب می‌توان گنجینه‌های متعلق به تاریخ دفاع مقدس را استخراج، ثبت و حفظ کرد و در اختیار آیندگان قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در طول 40 سال گذشته کتاب‌های زیادی در حوزه دفاع مقدس نگاشته شده‌ است، تصریح کرد: با وجود این کتاب‌ها شاید بسیاری از خوانندگان اطلاع چندانی از وجود کتاب‌های دفاع مقدس نداشته باشند که امسال نسبت به معرفی این کتاب‌ها تلاش و همت مضاعفی انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha