اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ هزار مددجو در سال جاری
کد خبر: 3923363
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹

اشتغال‌زایی برای ۲۰۰ هزار مددجو در سال جاری

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: امسال با اعطای بیش از ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای ۲۰۰ هزار مددجو شغل ایجاد می‌شود.

اشتغال‌زایی برای 200 هزار مددجو در سال جاریبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، سید‌مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، 26 شهریورماه در دیدار با محمدمهدی شهریاری، استاندار، با اشاره به وظایف کمیته امداد براساس برنامه ششم توسعه اظهار کرد: یکی از تکالیف کمیته امداد در این برنامه ایجاد سالانه 70 هزار فرصت شغلی برای مددجویان در سطح استان است که با ایجاد 490 هزار فرصت شغلی تاکنون حدود 40 درصد از این برنامه محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه برای ایجاد فرصت‌های شغلی اعطای تسهیلات و آموزش به مددجویان از جمله اقدامات کمیته امداد در این ارتباط است، افزود: برای همین منظور امسال 6 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه این تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال روستایی و صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت پرداخت می‌شود، ادامه داد: با اعطای این تسهیلات امسال برای 200 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان را یکی از اهداف مهم این کمیته امداد برشمرد و تصریح کرد: برای تحقق این هدف نیز تمام ظرفیت این کمیته به‌کار گرفته شده است به‌گونه‌ای که در سال گذشته بیش از 172 هزار فرصت شغلی و 240 هزار و 846 شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده است.

بختیاری با تشکر از همکاری مردم در انجام کمک‌های مردمی به این کمیته، گفت: در سال گذشته مردم در حدود چهار هزار و 767 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند.

وی ساخت بیش از 26 هزار و 600 واحد مسکن شهری و روستایی و تعمیر بیش از 84 هزار و 900 واحد مسکونی مددجویی را از دیگر اقدامات کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال گذشته برشمرد.

ضرورت مشارکت کمیته امداد در سرمایه‌گذاری

استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه درآمد مردم استان اغلب بر پایه کشاورزی و دامپروری است، گفت: در مجموع 35 درصد درآمد استان مربوط به بخش کشاورزی است از این رو از کمیته امداد درخواست می‌شود کمک‌های تسهیلاتی را به این سمت سوق دهد.

محمدمهدی شهریاری اظهار کرد: از طرفی آذربایجان‌غربی از استان‌های مرزی کشور بوده و اغلب این مناطق نیز از مناطق محروم کشور محسوب می‌شوندو  لازم است تا کمیته امداد نسبت به سرمایه‌گذاری در این استان برای ایجاد اشتغال نقش فعالی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha