ضرورت راه‌اندازی بانک ایده‌ها از سوی کمیته امداد
کد خبر: 3923503
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

ضرورت راه‌اندازی بانک ایده‌ها از سوی کمیته امداد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: کمیته امداد برای ایجاد اشتغال به مددجویان اغلب اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کند به نظر بنده ایجاد بانک ایده‌ها و طرح‌های اشتغال خانگی در کنار تمرکز بر ارائه آموزش می‌تواند در اشتغال‌زایی نقش ایفا کند.

ضرورت راه‌اندازی بانک ایده‌ها توسط کمیته امدادبه گزارش ایکنا آذربایجان‌غربی، 26 شهریور، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در دیدار با مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان و فقرا اظهار کرد: توفیق کمک به فقرا و نیازمندان یکی نعمت الهی است که نصیب هرکسی نمی‌شود و بنابراین کسانی که چنین توفیقی دارند باید شکرگذار خداوند باشند چرا که کمک به نیازمندان سیره و روش امامان معصوم(ع) است.

وی تشکیل کمیته امداد برای کمک به نیازمندان را از تدابیر حکیمانه امام خمینی(ره) برشمرد و افزود: امروزه با گذشت سال‌ها از زمان تشکیل این نهادهای خدماتی اثرات و برکات وجود آنها به خوبی در جامعه مشاهده می‌شود.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم استفاده از روش‌های خلاقانه در جذب کمک‌های مردمی ادامه داد: استفاده از روش‌های غیرحضوری جذب کمک‌های مردمی و بهینه‌سازی صندوق‌های کمیته امداد را از جمله روش‌های موثر در افزایش جذب کمک‌های مردمی برشمرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر کمیته امداد در ایجاد اشتغال برای مددجویان گام‌های موثری برداشته است، عنوان کرد: کمیته امداد برای ایجاد اشتغال به مددجویان اغلب اقدام به پرداخت تسهیلات می‌کند به نظر بنده ایجاد بانک ایده‌ها و طرح‌های اشتغال خانگی در کنار تمرکز بر ارائه آموزش می‌تواند در اشتغال‌زایی نقش ایفا کند.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه مشارکت و حضور مردمی در همه زمینه موجب موفقیت و توفیق برنامه‌ها می‌شود، عنوان کرد: برای ایجاد بانک ایده‌ها می‌توان طی یک فراخوان از مردم برای ارائه ایده‌های خویش برای اشتغال و محرومیت‌زدایی در کشور بهره برد.

وی با بیان اینکه علما و روحانیون مذهبی با توجه به جایگاهی که در جامعه دارند به خوبی می‌توانند در جذب مشارکت‌های مردمی نقش ایفا کنند و علما در بخش فرهنگی و دینی می‌توانند یاری‌رسان کمیته امداد باشند.

اشتغال‌زایی 490 هزار نفری

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در این دیدار ایجاد اشتغال پایدار را یکی از اولویت‌های کمیته امداد طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: اشتغال‌زایی برای 490 هزار نفر در سال‌های اخیر لز جمله موفقیت‌های این کمیته بوده و در تلاش هستیم با همت مضاعف به اهداف تعیین شده برای کمیته امداد را طبق برنامه‌ ششم توسعه تحقق بخشیم.

مرتضی بختاری با اشاره به نقش فعال کمیته امداد در دوران کرونا اضافه کرد: توزیع بسته‌های معیشتی و بهداشتی در چندین نوبت با کمک و همراهی مردم از جمله اقدامات شاخص کمیته امداد برای مقابله با بیماری کرونا بوده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha