افتتاح بیمارستان آیت‌الله خویی پس از ۲۹ سال چشم‌انتظاری
کد خبر: 3923599
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹

افتتاح بیمارستان آیت‌الله خویی پس از ۲۹ سال چشم‌انتظاری

بیمارستان آیت‌الله خویی شهرستان خوی پس از ۲۹ سال چشم‌انتظاری سرانجام روز گذشته افتتاح شد.

افتتاح بیمارستان آیت‌الله خویی پس از ۲۹ سال چشم‌انتظاریبه‌ گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ۲۷ شهریورماه، بیمارستان آیت‌الله خویی شهرستان خوی پس از ۲۹ سال چشم‌انتظاری از طریق ویدئو کنفرانس توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور در آیین افتتاح این بیمارستان اظهار کرد: مزین شدن نام این بیمارستان به نام یکی از مراجع تقلید مایه مباهات بوده و امید است با افتتاح بیمارستان آیت‌الله خویی ارائه خدمات درمانی به مردم خوی موجبات رضایت مردم را فراهم کند.

بنا بر این گزارش، این بیمارستان که ۲۹۵ تخت‌خواب دارد طبق گفته جواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از سال ۷۰ کلنگ‌زنی شده است و در سال ۷۹ طرح ساخت این بیمارستان به مدت ۱۴ سال متوقف بود و دوباره از سال ۹۳ ساخت دوباره آن کلید خورد.

وی زیربنای این بیمارستان را ۳۵ هزار مترمربع برشمرد که با هزینه یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال ساخته شده است و افزود: با افتتاح این بیمارستان برای ۷۵۰ نفر شغل ایجاد شده و همچنین موجب می‌شود تا ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزایش یافته و بسیاری از بیماران خوی از خدمات این بیمارستان بهره ببرند.

آقازاده وجود ۲۸ تخت اورژانس، هشت بخش بستری شامل بخش‌های آی‌سی‌یو، زنان، سی‌سی‌یو و هشت اتاق عمل را از جمله بخش‌های بیمارستان‌ آیت‌الله خویی برشمرد.

انتهای پیام
captcha